Volgers

vrijdag 30 september 2011

Ik ben getagd...

Ja hoor, ik ben ook getagd en wel door mamarleen http://www.mamarleenenco.blogspot.com/
Dank je wel Mamarleen!

Ik ga eens kijken of ik ook 10 dingen over mijzelf kan vertellen die jullie nog niet weten.

1. Ik hou van de zee, ik word gelukkig van het geruis en het geknisper van het zand tussen mijn tenen. Ik kan er enorm van genieten en dit weekend zoeken we weer de zee op dus mijn geluk kan niet op.

2. Ik al 10 jaar samen met mijn man ben en veel van hem hou!

3. Ik ook zielsveel van mijn kindjes hou, ik kan me niet indenken hou het zonder hun zou zijn en ik als klein meisje er al van droomde om een mama te zijn.

4. Ik overstroom van de ideeen wat betreft mijn naaimachine hobby, ik kan wel een paar weken vrij inlassen om alles te maken wat in mijn hoofd zit. En juist door het lezen van jullie blogs stroomt het nog meer over in mijn hoofd dan dat het al deed. Soms denk ik, waarom werk ik eigenlijk, het liefste wil ik full time achter de naaimachine bezig zijn.

5. Ik werk in de installatietechniek tussen de loodgieters en electriciëns maar dan wel op kantoor.

Pff op de helft...

6. Ik dol ben op tuinieren ondanks dat we maar een klein tuintje hebben. Ik leer mijn kids ook over de natuur, leer ze plantennamen zoals hortensia, margrieten, rodondendron en afrikaantjes. Zaai zaadjes van zonnenbloemen met hen en stap even van mijn fiets om te laten zien dat er nieuwe knopjes aan de bomen zitten als het lente wordt. Als het herfst wordt zoek ik kastanjes en beukenootjes met ze. Ik kan daar intens van genieten een kleintje op laarsjes in het bos met een emmertjes vol met beukenootjes!

7. Koken en nieuwe recepten uitproberen vind ik heerlijk als ik er de rust voor heb. Ik neem altijd de nieuwste allerhande mee, pluis hem door, scheur de leuke gerechten eruit en archiveer ze in mijn ordner met recepten. Een goed recept moet blijven en een slecht gerecept wordt weggegooid. Het is mijn eigen kookboek!

8. Ik ben een zoetekauw en dol op chocolade, dat is echt niet veilig voor mij als het in de kast ligt. Daarom koop ik het meestal maar niet..

9. Ik hou van tradities met mijn gezin! Voor elk thema heb ik een curverbak gemaakt die alleen geopend wordt als het tijd is voor de traditie. Zo is er een paasbak, een sinterklaasbak en een kerstbak. Met sinterklaas gaan we naar de intocht, komen thuis kijken tv naar de landelijke intocht, (tja jongens en meisjes sinterklaas is snel) compleet met chocolademelk en een warm sauzijcenbroodje. Daarna bakken we zelf pepernootjes. In de sinterklaasbak, zitten de knutsels van vorig jaar (mama wat zat ik toen nog te krassen hé!) sinterklaasboekjes, dvd's o.a. waar is het paard van sinterklaas, sinterklaasmemory, een aftelkalender, sinterklaas en pietenpopjes, muziek cd's, pietenpakjes en een mijter en nog veel meer sinterklaas spulletjes. Op 6 december ruimen we alles op en pakken we de kerstdoos uit! "Ah mama moet je hier zien wat een gekras..." ECHT GENIETEN DUS elk jaar weer!

10. Ik sinds kort echt actief ben met deze blog en er ook heel erg van geniet, ik maak iets en een 'onbekende' voor mij bekijkt het en geeft commentaar of zelfs een complimentje. DANK jullie wel allemaal!

11.. oeps 1 teveel, maar ik wil jullie niet onthouden dat ik de give aways hier in blogland ook zo tof vind! Inmiddels heb ik al een heel rijtje gescoord aan de rechterkant op mijn blog. Binnenkort ga ik ook maar eens starten met een give away of te wel een 'weggeef' of zijn hollands!

Prettig weekend gewenst allemaal! Groetjes Manon

2 opmerkingen:

  1. Manon-super leuk om te lezen. Wat een leuke moeder lijk je me-die themabakken-geweldig. Veel plezier aan de zee-I love it-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen