Volgers

zondag 23 oktober 2011

Lasagne, wie heeft het ultieme recept...? Help

Ik moet jullie wat bekennen...

Ik maak lasagne dus **schaam** uit een pakje. Gehakt rullen, uien erbij, nog een zak italiaanse roerbakgroenten erbij. De saus (water en een zakje...) kook ik apart omdat mijn zoon alleen lasagne wil zonder groenten en gehakt... **nog meer schaam**. Een goed lasagne recept heb ik nog steeds niet gevonden, ik wil pure smaakjes, eindelijke eens dat stomme pakje achterwege laten.



Tussen de lagen verstop ik altijd 6 plakjes salami, heerlijk vinden we dat. Bovenop komt een laag bechamelsaus.. ja ook die is uit een zakje (zit in het pakje). Daarover heen gaat nog wat geraspte kaas, zwarte olijven in ringen (aan één kant, manlief lust dat weer niet) pesto zo her en der, mozzarella en wat peper.

Wie heeft voor mij het ultieme recept?

Voor de het winnende recept heb ik een klein geurend cadeautje....

10 opmerkingen:

  1. Ow... het feest der herkenning! Ook hier schaam schaam, lasagne uit een pakje. Die lust dit niet en die dat niet... Mag ik meekijken voor een autenthiek recept...? :)

    (Wel fijn, gedeelde lasagne smart!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak een bolognaise saus (zoals ik die maak voor de spaghetti) met tomaten, paprika, wortels en uiten. Ik gebruik wel minder gehakt en voeg nog hespenblokjes doe. Dan maak ik een bechamelsaus met kaas (kaassaus dus).
    Dan doe ik een vuurvaste schotel eerst een laag rode saus, dan een laag witte en dan een laag (voorgekookte) lasagnevellen. Enzoverder, ik eindig met een laag kaassaus en bestroo nog met gemalen kaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Alice, oo gelukkig ik ben niet alleen....
    Tuurlijk, lees rustig mee voor het winnende recept ;-)

    @ Katja, die lijkt me heerlijk, die hebben we laatst gezien toch in veelvoud in de vriezer. En eh.. hespen blokjes.. is dat een groenteboullionblokje?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn stukjes gekookte hesp (ham), je kan die ook in blokjes kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOOwjah hesp.. hahaha. Ooit op vakantie geweest in nieuwpoort. Daar bestelde we zoiets als een broodje hesp... Maar dan kregen we broodjes gezond, dus ik dacht dat hesp voor groenten (tomaat, komkommer en sla) stond.
    Ja, mijn bels is nog niet zo best ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons thuis zijn ze verzot op "Lasagne met varkensvlees, knolselder en mozzarella".
    Voor 4 personen heb je nodig: 12 lasagnebladen, 355gr varkensgehakt, 200gr mozzarella, 1 fijngesneden ui, 2 teentjes knoflook, 400ml gezeefde tomaten, 150gr mascarpone en 450gr knolselder. Peper, zout, nootmuskaat, cayennepeper en olijfolie.
    Klaarmaken:
    1 Kook de knolselder gaar in kokend, gezouten water. Vervolgens de knolselder goed laten uitlekken.
    2 Mix de knolselder tot een gladde saus met de mascarpone, kruid met peper, zout en nootmuskaat.
    3 Kruid het gehakt met peper en zout. Stoof de ui en look glazig in wat olijfolie. Voeg het gehakt bij. Bak al roerende goed aan en voeg vervolgens de gezeefde tomaten toe. Wederom kruiden met peper, zout en cayennepeper.
    4 Kook de lasagnevellen zoals aangegeven op de verpakking.
    5 Bedek de bodem van een ovenvaste schaal met lasagnevellen. Daarna een laagje tomaten-vleessaus, een volgende laag van de knolselderpuree. Om terug van vooraf aan te beginnen.
    6 Eindig met een laag lasagnevel, schik er de in plakjes gesneden mozzarella over. Terug kruiden naar smaak en 12 à 15 minuten in de oven.

    Tip; Wij houden van kruidige gerechten. Dit gerecht kruiden wij extra, knolselderpuree heeft geen uitgesproken smaak. Met een koude salade erbij is dit voor ons een heerlijk gerecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Grappig, wij gaan deze week ook onze lasagne eten. De kinderen vroegen er onlangs achter. Zal er zeker iets over posten. Tof dat je volger geworden bent. Succes met het maken en tot hoors,
    Liefs
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oo V-eeeertje, de lasagne is afgekeurd en wel na 2 happen ging mijn man een eitje bakken voor op brood. Hij vond met name de nasmaak 'weeig' terwijl hij eigenlijk wel alles lust.
    Mijn zoon wilde zowieso al niet en mijn dochter - die alles lust- heeft zo'n 6 kleine hapjes op (ze is 1 jaar) en toen schoof ze haar bord weg en heeft ze het restant worteltjes en aardappels van mijn zoon verder opgegeten.
    Ik heb wel mijn portie gegeten en vond hem wel lekker maar ook erg machtig. Helaas het wordt niet ons favoriete lasagne recept. Jammer. We zoeken gewoon even verder.
    Toch bedankt, liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig verschillen we allemaal van smaak. Vind het wel tof dat jullie geprobeerd hebben :-) Hopelijk vinden jullie snel een favo receptje voor lasagne!!! Ik duim voor jullie.
    Liefs
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen