Volgers

zaterdag 8 oktober 2011

Niet tevreden..

Het kopie hemajurkje is toch niet maar mijn zin. Misschien is het op de foto niet zo heel goed te zien maar toen isabel de jurk vandaag droeg was duidelijk te zien dat de bais aan de hals 'op' staat. Het ziet er niet uit. Dus ik ga alles los halen om de hals aan te passen. Hoe doen jullie dit, baisband naaien zonder dat het overeind gaat staan. Bij de overslagjurkjes gaat het wel goed, en boordstof moet je rekkend erop naaien maar toch wil het mij maar niet lukken.

Weltrusten ;-)

4 opmerkingen:

  1. Sorry, ik kan je helaas niet helpen. Ben nog maar een beginner wat tricot betreft...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik naar de foto kijk denk ik dat je gewone biais hebt gebruikt? Aan een tricot jurkje kan je beter een biesje van tricot naaien of een elastisch biaisbandje. Dan valt het wel mooi.

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan mij herinneren dat er rekbare biasbandjes zijn-vroeger zaten die ook aan de uiteinden van de trix&rees broekjes. Dat werkt mee-misschien een ideé? xxx Sil. PS. Mijn moeder=coupeuse geweest-weet alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je kunt idd een biesje van tricot er aan naaien eeventueel iets uitrekken.ik gebruik ook nog wel eens elastisch biasband.
    groetjes janneke

    BeantwoordenVerwijderen