Volgers

zondag 23 oktober 2011

Yoghurt Panna Cotta voor morgen...



Voor altijd en voor eeuwig mijn favoriete toetje!

Yoghurt panna cotta met vruchten. Het origineel vind je hier en komt uit de Allerhande.

Hij is zo ontzettend fluweelzacht dat het een cadeautje is hem te mogen eten.


Ik had het plan om hem van het weekend te maken maar het kwam er gisteren niet van en hij heeft echt een nachtje nodig om op te stijven. Ik maakte hem dus zojuist, dan smullen we morgen nog van het laatste stukje weekend.



Mijn zoon is dol op mandarijntjes uit blik - omdat ze geen velletje hebben-. Dus ik dacht ik verander het recept en voeg een half blikje uitgelekte mandarijntjes in stukjes toe. De andere helft ging in de steelpan met een flinke schep suiker en liet ik inkoken tot een sausje. Daarna even met de staafmixer tot een geheel mixen en nog een iets maizena toevoegen voor de binding. Tevens kun je op de foto een glimp opvangen van mijn zelf samengesteld kookboek, ik kan niet zonder. Het puilt uit met recepten uit tijdschriften, als iets bevalt mag het blijven als het tegenvalt moet hij er uit. Echt een superoplossing, mijn geheimpjes op onderwerp achter de tabs. En ik kan zeggen er zitten heel wat favorieten in!


De panna cotta met mandarijntjes staat nu in de koelkast met het sausje erbij. Dat wordt smullen morgen!

1 opmerking:

  1. Ik maakte 't nog nooit zelf. Maar pannacotta is inderdaad een lekkernij om te eten (op 't werk krijgen we dit soms als dessert - met rode vruchten-).

    Ik zou zeggen, geniet er morgen van!

    BeantwoordenVerwijderen