Volgers

maandag 21 november 2011

Mist, pasta, badjas en gewonnen!!


Wat een mist dit weekend! Maar toch genoten we van een wandeling langs het kanaal. Blaadjes rapen, in de mist lopen, toch een hele beleving. En natuurlijk lekker om even een frisse neus te halen.












Dit weekend ben ik gestart met een burda badjas voor mijn zoon. Ik had onlangs een lichtblauw fleecekleed gekocht bij ikea (€ 2,00) om e.e.a. te proberen. Daarbij gebruikte ik een lichtblauwe tricot sterrenstof. In het patroon stond ik de overgang naar de kraag een rare hoek die je er moest knippen. Toen ik ging kijken hoe zat sloeg het nergens op. Zo goed en zo kwaad heb ik schuin wat stof weggeknipt. Ik vind de kraag nu niet geslaagd, het oogt niet echt mooi.
Maar ik maak hem nu af en bij de volgende badjas knip ik die rare hoek er niet uit en laat ik hem direct aansluiten op de kraag. Och en voor die paar euro een proefbadjas, voor je het weet is mijn zoon er weer uitgegroeid. En gelukkig draagt hij de badjas alleen in huis als hij in zijn pyjama nog even tv mag kijken.

Ook maakten mijn zoon en ik vandaag samen pepernoten. Maar bedachten toen dat er leuke steekvormpjes in de kleidoos zaten. Snel afwassen en steken maar! Vooral de poppetjes vind ik erg leuk. En zien jullie ook die vieze 'drol' hahaha, hilarisch op de woensdagmiddag!



Wij aten vandaag pasta met witlof, heerlijk van smaak, supersimpel en ook erg snel.
 
Wat heb je nodig
witlofstronkjes
0,5 liter tomatensap (te koop in de supermarkt)
2 bollen mozarella
peper uit de molen
basilicum
plakjes achterham of coburger ham (gerookte ham)

Oven voorverwarmen, 20 minuten op 200 graden.

Witlof in de lengte doorsnijden, ontdoen van bittere deel en koken.

In een lasagne schaal het tomatensap gieten (koud)

Bestrooien met basilicum en peper.

Gekookte witlof in de tomatensaus leggen.

De ham tussen de stronkjes leggen, beetje 'rimpelen'..?

Mozarella in plakken snijden en over de witlof met ham leggen.

Mijn dochter en ik houden van zwarte olijven, dus beleggen de schaal voor de helft met olijven.

Ook pesto zijn we dol op, dus ook dat gaat er overheen.

Eventueel nog wat peper en pijnboompitten en het gerecht kan in de oven.

Lekker erbij is tagliatelli maar ook penne, zoals wij vandaag eten kan er prima bij.

Het is echt een aanrader, heerlijke smaak, voelt ook als een licht gerecht! Smakelijk eten!

En last but not least, mijn hart maakte een sprongetje want ik won een supergave give away bij Foudoes! Echt geweldig want ik wil mij eens gaan storten op het flocken en laat er nu net flockfolie in het pakket zitten. Ik ben helemaal enthousiast ervan! Nogmaals hartelijk dank of had ik dat al 10x gezegd ;-) En alsof het nog niet genoeg ik kreeg ik zojuist bericht dat ik ook bij Creamijn een give away had gewonnen. Ik koos er de elastiekjes met hello kitty erop, zo schattig bij de staartjes van Isabel.

Ik denk dat Katja het winvirus aan mij heeft doorgeschoven, dank je Katja! :-)

Fijne avond! Liefs Manon

3 opmerkingen:

  1. Wij hier zijn dol op mozzarella-laatst de echte geproeft. Dus jou recept gaan we zeker uittesten-nog nooit gezien! En die drol in de oven is hilarisch-er is niets leuker dan hem bij iemand voor de deur te leggen-of.....op te eten. Geniet ervan met hart en ziel toegewenst door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah wat een hoop leesvoer deze blog, heerlijk :)

    Bij ons was het ook waaaaanzinnig mistig (nog veel erger dan daar bij jou op die foto, wij zagen zelfs in het dorp amper nog een hand voor ogen, maar goed wij wonen dan ook op een eiland, dus dat zal allicht wel schelen met het binnenland).

    Leuk die pepernoten. Wij hebben ze ook gebakken. Heerlijk (alleen moet je ze niet te lang bewaren want ze worden nogal snel hard).
    En dan die drol hahahaha. Was dat jouw idee of dat van je zoon? ;)

    Gefeliciteerd ook met je give away. Super, flockfolie lijkt mij ook errug leuk om eens te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen