Volgers

maandag 28 november 2011

Nieuwe jurk uit een jurk!

Enige tijd geleden maakte ik van het hema jurkje links een tweede exemplaar. Hoewel ik ook heel enthousiast was van het origineel kwam er een lelijke vlek in de voorkant. Met geen mogelijkheid er meer uit te krijgen. Ik besloot om de onderkant eraf te knippen en aan een zwarte longsleeve te locken. (Deze lag maar op de stapel omdat ik er een paar maanden geleden een strijkapplicatie op streek, maar de bout te heet dus compleet versmolt..)

Uit het rugdeel van de jurk knipte ik een hart, pastte precies over de strijkapplicatie heen en zette het hart af met leuk band en voegde nog een leuk gehaakt bloemetje toe. Het mooie satijnlint van de give away bij foudoes past precies om haar taille. Een plaatje al zeg ik het zelf!

Vandaag gedragen naar het dagverblijf! Dame weer hoor! Zo lief!

Fijne avond allemaal.

3 opmerkingen:

  1. Ach, wat een snoetje en wat ziet ze er tof uit. Ze is er zelf ook helemaal blij mee-da's 't belangrijkst-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi!! Ha ha, moet wel lachen, komt me zo bekend voor: vlekken, applicaties te heet strijken..... ik heb ook al veel 'reparaties' verricht! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inderdaad een echt dametje ;-) heel knap gedaan, fleurig in deze herf-winterige tijden! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen