Volgers

maandag 28 november 2011

Nog een pyjama voor de dame! En klein beetje advies gevraagd over boordstof?


Wat groeit ze snel! Nog niet zo lang geleden een paar pyjama's gemaakt, maar nee hoor ze zijn alweer te klein. Dus van wat restlappen zette ik deze in elkaar. Terwijl ik op zoek was naar elastiek voor de taille vond ik grijze boordstof en ik dacht laat ik het een een kans geven. Maar goh zeg, wat werkt dat lekker. Ik ben nu klaar maar vraag me af, moet ik nog een keer met de naaimachine 1 cm langs de boorstof stikken of kan het zo blijven. Ik heb werkelijk geen idee? Wie heeft het verlossende woord? Als je naar de uitvergrootte foto kijkt naar de onderboord van het shirt begrijp je wat ik bedoel.

Liefs Manon

(Patroon shirt Antonia, patroon broek/legging vond ik hier en gebruik ik sindsdien altijd. Geweldig vondst. Gewoon je eigen legging binnenste buiten keren en aftekenen. Voor de pyama neem ik 1 tot 2 cm extra)


6 opmerkingen:

  1. Tips heb ik helaas niet voor je, ik heb weinig ervaring met tricot! Maar ik vind deze aleszins geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, ik plaats net een foto op mijn blog van een Antonia shirt van dezelfde gewerkte tricot! Persoonlijk zou ik niet nog een stiksel geven. Ik weet niet of je het er met de locker aan gezet hebt? Als dat zo is, is het stevig genoeg.

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Katja en Mama C!
    Het is inderdaad compleet met de locker gemaakt, hoe snel!!
    Ik ben er helemaal enthousiast over! Snel wat boordstof in slaan want dit gaat veel sneller dan nog eens met de tweelingnaald de boordjes afwerken, bovendien zit het ook erg lekker. Isabel is nu in middagslaap en heeft hem voor het eerst aan, gezien haar glimlach wijzend naar de pyama is hij goedgekeurd!
    Mama C, ik ga nu even bij jou kijken naar je creatie!~
    Fijne dag, groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke pyama, frisse kleurtjes, dat ziet er volgens mij heel goed uit! k werk niet me ne locker, hier wordt de tweelingnaald gebruikt, k heb niet zo veel verstand van tricot dat k je raad durf te geven! bij mij s t dikwijls op goed geluk & meestal lukt me dit vrij goed, als k vind dat het er goed uit ziet blijf k eraf! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat als je het nog eens zou doorstikken de rek eruit gaat; tenzij je met een tweelingnaald doorstikt, of en strechsteek; maar dat zou ik zelf niet doen, want dan zou het zeker misgaan... :))
    PS. bedankt voor je reactie en je link en ik volgde je avonturen al hoor. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het begin volgde ik iedereen die ook bij mij volgt en dat wil ik nog steeds, maar soms schiet het er bij in vooral als het heel erg snel gaat met een paar volgers erbij.. sorry. Maar gelukkig volg ik je nu sahara kids en bedankt voor je advies. Ik laat het zo!
    Thankx.

    BeantwoordenVerwijderen