Volgers

maandag 7 november 2011

Over ABC 118 en pilaf met rijst..

Over retro gesproken zoals we zien bij maarnietvangrijs daar kan ik zo van genieten, dat ik maar eens mijn eigen retrokleding ga opzoeken... en wat ik zoals nog meer in retro heb. Wordt vervolgd. Maar dit alles doet mij dus ook denken aan Pilaf, lekker zoals vroeger? Kennen jullie dit nog?


Ik had er zo'n zin in dat wij het vandaag weer eens aten.. mjammie! Hierbij het recept!









2 volwassenen en 2 kids;


- 2 of 3 ongepaneerde schnitsels


- 4 uien


- 1 klein blikje tomatenpuree


- 1 rode peper in ringen, of een theelepel sambal


- 1 groot blik perzikken


- 1 kopje ketjap manis


- peper / zout


- rijst (eventueel met kurkuma om hem geel te kleuren, vind ik gewoon gezellig staan)




Vlees kruiden met peper en zout.

Ui fruiten in olie.

Vlees toevoegen.

Rode peper toevoegen als het vlees bruin is.

Tomatenpuree toevoegen samen met de ketjap manis.


Perzikken in stukjes snijden en het perzikkensap toevoegen aan het vlees.

Even laten pruttelen en als je rijst klaar is kun je aan tafel.


Lekker met kroepoek en flinterdunne geschaafde komkommerschijfjes in olie/azijn/suiker/peper/zout en peterselie.

Mjammie!



Vanavond even de eerste ABC 118 voor Isabel uitgeknipt, wat een prachtige stofjes zijn dit toch! Ben benieuwd van de week hoe hij er in elkaar uit gaat zien. Dan nog een legging en een shirtje erbij. Superstofjes!


6 opmerkingen:

  1. Kan iemand mij vertellen waarom de regelafstand steeds verspringt, ik plaats de regels direct onder elkaar en meteen na opslaan / publiceren zit er weer een regel tussen.... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee hoe het komt dat de regels herspringen. Ik hoop dat iemand je kan helpen ermee!
    Ik ben reuze benieuwd naar wat je maken zal...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker! Dat is lang geleden, pilaf! Ik maakte het altijd met kip. Goed idee van jou, ga ik snel ook weer eens eten... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooh ja dat is lang geleden. Ik maakte het vroeger altijd samen met mijn vriendinnetje, een van de eerste dingen die we zelf kookten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had je berichtje inderdaad gezien ivm de nicky velours. Bdankt, want ik vind 't een super stofje! Maar ik vroeg mij af welke patroontje jij gebruikt voor een pyjama.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mamanon, ik sukkel ook altijd met die regelafstand en het plaatsen van foto's. Ik heb vaak het idee dat die computer zijn eigen ding dan doet en dat is vooral niet wat ik wil ;-)

    Ik heb jou een mail gestuurd met het recept van 'onze' lasagne. Ik ben eens benieuwd wat jullie ervan vinden...

    Ooooh Pilaf, dat leerde ik maken toen ik op kot zat. Ik maakte het ooit eens voor mijn ouders, maar was te gul met mijn kruiden zodat het super-pikant werd. Het gerecht zat ver weg in mijn geheugen, maar volgende week komt het bij ons op het menu. Ik kijk er al naar uit. Mjamie.

    BeantwoordenVerwijderen