Volgers

maandag 12 december 2011

Ik heb een Award gehad en geef het door!!!


Wauw! **TROTS** Ik had het nog niet eerder opgemerkt maar op 28 november heb ik van Janny van http://especialandmore.blogspot.com/ een Award gekregen.

En nu moet ik dus ook 7 weetjes over mijzelf vertellen die jullie nog niet wisten..

1. Ik hou van tradities, vooral tradities die ik zelf bedenk!
2. Onze tradities zijn de sinterklaasdoos, de kerstdoos en de paasdoos die ik zelf heb bedacht. Alles wat bij sinterklaas hoort, gaat in de box. Hij gaat open als sinterklaas met de boot aankomt en gaat dicht als sinterklaas weer weg is. Alles wat met sinterklaas te maken heeft zit er in, cd's, dvd's, kleurboeken, speelpoppetjes, bootjes, stempels, stickers, servetten (voor in de broodtrommel) sinterklaas en pietenpak en vooral de gemaakte knutsels van het voorgaande jaar! Ah mam, daar krastte ik nog flink, of ooh, toen kon ik nog niet recht knippen en eh.. zie je wel vorig jaar vroeg ik ook al playmobil (wijzend naar een bruine papieren zak met uitgeknipte plaatjes uit het intertoysboek). De sinterklaasdoos staat weer in de kast en coole piet Diego maakt geen geluid meer want..
3. Traditie 2 de kerstdoos staat open, compleet met kerstengeltjes, kerstknutsels, kartonnen sterren geschilderd en hangend in de boom, geplakte jampotten met vliegerpapier als waxinelichtje, kerstservetten, kerstglitters, zilver / goud stiften, placemats, vrolijke tafelkleden, kerstmokjes, kerststalletje, kerstknuffelberen en een waar snoephuisje wat we vorig jaar vergeten zijn in elkaar te zetten (houdbaar tot 2013). Gelukkig zitten er ook nog sterretjes in voor oudjaarsdag en heel belangrijk, vuurwerkbrillen voor het hele gezin. (vorig jaar konden we deze gratis ophalen bij de opticien na het laten zien van onze VGZ pas, heel handig dus).
4. Traditie 3. Na afloop van het kerstdiner, krijgt iedereen bij mij een gelukskoekje van de toko. Openbreken en je wens voor het nieuwe jaar voorlezen!
5. Traditie 4. Zo rond mijn verjaardag eind februari halen we een paastak in huis ongeacht wanneer de pasen valt, soms pas in april. Inmiddels heb ik mijn favoriete bloemist gevonden die er ook van houdt om de boel al eind februari te verkopen, waar andere bloemisten zeggen hé een paastak, dat duurt nog een paar weken!
6. Traditie 5. Op onze trouwdatum met de kinderen gaan eten bij de plaatselijke pizzaria, liefst om 16.30 uur in de middag omdat hij dan net open is en we 'alleen' in alle rust kunnen eten en de kids er zelf hun pizza mogen bakken!
7. Owjah traditie 6. Op tweede kerstdag in onze pyjama een snoephuisje in elkaar zetten.. tenminste als we dat niet vergeten..

Janny nogmaals hartelijk dank voor het geven van je Award aan mij. Ik voel me zeer vereerd.
Janny heeft trouwens een Give away lopen die verloot wordt als ze 50 volgers heeft, ze staat nu op 29 dus ik zou zeggen ga meteen even kijken hier en misschien wil jij wel deze prachtige krans!



Ik ga deze Award doorgeven aan de volgende personen omdat ik zeer geinspireerd raak door hun blogs;

1. Sil van http://methartzielvansil.blogspot.com/
Sil is superinspirerend en heeft altijd gave teksten die mij aan het denken zetten. Ze is enorm creatief en maakt ontzettend mooie dingen!

2. Else van http://besjes.blogspot.com/
Else is vaak bezig met boekjes, doosjes, labels en stickers en dat maakt gewoon alles af. Ik won onlangs een give away bij haar en geniet elke keer weer van de lachende gezichten als ik een kadootje geef met haar labeltje eraan!

3. Sofie van http://elisanna.blogspot.com/
Zij is echt heel hip, mooie foto's op haar blog, maakt strakke dingen, mooie tasjes vooral en geeft hele leuke cadeautjes aan haar kennissen en familie weg. Heel leuk om op haar blog te neuzen.

4. http://maarnietvangrijs.blogspot.com/
Eigenlijk weet ik haar voornaam niet maar ik volg haar al wel een tijdje. Ze schrijft op haar blog over 'retro uit eigen kast' een onderwerp waar ik dol op ben. Haar oude truitjes, met de foto's van vroeger toen ze deze zelf droeg en nu dat haar kinderen de kleding dragen. Heerlijk om bij terug te denken aan de tijd dat ik zelf 4was. Verder is ze heel vindingrijk met oude kleding en het recykleren hiervan. Al eerder maakte ik geinspireerd door haar voor Isabel een leuke sjaal van oude shirts in delen aan elkaar gelockt!

5. Katja van http://yanem.blogspot.com/feeds/posts/default
Katja maakt de mooiste kleedjes voor Yane haar dochter en samen bakken ze wat af in de keuken. Lekkere cupcakes, taartjes en koekjes. Daarnaast zijn ze ook samen creatief en knutselen ze samen leuke dingen waar ik weer inspiratie van krijg.

Dames van harte met jullie Award, jullie verdienen het!
Liefs MaManon

8 opmerkingen:

  1. Leuke tradities daar! Mmm, een snoephuisje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel, Manon voor je award. Het zal morgen of woe. worden voordat ik kan beantwoorden. Dus heel even geduld. Maar lief van je-die complimenten. Mooie week toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je Manon!!!! Oh wat superleuk en lief wat je allemaal zegt, dank dank! Ik hoop niet dat je het erg vindt, maar ik laat de award verder voor wat ie is, omdat ik op mijn blog niet echt persoonlijke dingen over mijzelf vertel. Ik ben er ook nog niet helemaal uit in hoeverre ik dat wel of niet wil op mijn blog. Een paar maanden terug werd ik ook 'getagd' met de vraag dingen over mezelf te vertellen, toen heb ik het taggen ook aan me voorbij laten gaan. Hoop dat je het begrijpt, ik vind het wel echt een hele eer dat je mij uitkiest namelijk!
    Groetjes, Sacha (maarnietvangrijs)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die traditie van je..genieten!! Ik heb ook deze award gewonnen en plaats mijn 7 deze week..Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nogmaals dank, heel lief!! Ben echt benieuwd naar je retrospullen. Geef maar een seintje als het zover is, dan maak ik een linkje naar je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om zo over je tradities te lezen!

    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief, bedankt! Ik ga er werk van maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel!!Nog ik heb het nog even te druk om er werk van te maken. Maar ik ben er heeel blij mee!
    x
    Else

    BeantwoordenVerwijderen