Volgers

maandag 19 december 2011

Kringloopvondsten...


Na een heerlijk weekend in Zeeland te hebben doorgebracht ging ik vandaag nog even naar de Kringloop hier in het dorp. Voor groep 1 heb ik vorig jaar de leeshoek op school opnieuw voorzien van een stofje met dit als resultaat;




Maar inmiddels is groep 1 passé en is al een half jaar groep 2 in beeld met die 'lelijke niet uitnodigende leeshoek'! Mijn idee, even shoppen bij de kringloop naar leuke dekbedovertrekken, een uurtje of wat achter de lock en niet veel later 30 blije kindjes en juffies in de klas!




Goed, ik ben geslaagd voor stof welke nu op 90 graden wordt gewassen en ik dus niet kan fotograferen, komt later. Maar toen stuitte ik dus op dit;Een gepimpte lectuurbak (door het Dag Activiteiten Centrum / Verstandelijkbeperkte mensen) voor maar liefst wel helemaal € 4,95!!!! Die kon ik niet laten staan voor mijn leesgrage meisje van 1 jaar! Geen rondslingerende boekjes meer. Hup in je nieuwe boekenkastje zoals de grote broer zijn kleine zus vandaag toe sprak!


En owjee wat staat daar nu, een supergaaf leuk kussentje, compleet met hertje in festonsteek er met de hand opgemaakt, voor ownee, er staat echt € 2,95......

(Alleen de binnenkussens zijn bij ikea... en de stof.. en de tijd - dit alles schoot tegelijkertijd door mijn hoofd) KOPEN DUS!


Resultaat, een heel blij meisje, een hele blije mama en een hele blije DAC en een blije vuilnishoop dit er niet zo hoog van is geworden. Een win-win-win-win situatie noemen we zoiets!


En over winnen gesproken, nu heb ik ook nog eens een give away gewonnen bij Dutch Apple en bij Sakkjes!! Hoezo geluk! Dames bedankt en uiteraard foto's volgen zodra er wat binnen in!


Foto's van ons weekendje Zeeland volgen ook, eerst weer even de wasmachine uitruimen.....

4 opmerkingen:

  1. Wat neen geweldig leuke vondsten op het DAC daar word je toch even blij van! Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaaauw wat een leuke vondsten!!! die lectuurbak is echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was een succesvolle actie! Leuk hoor! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. via via kom ik op je blog...
    Ik begrijp dat die DAC verkoopt in de kringloop?
    Ontzettend leuke dingen zeg.
    Welke regio/plaats moet ik denken waar dit is?
    Wil daar graag eens kijken...
    Mag ook via mijn mailadres reageren hoor, want anders staat er eigenlijk open en bloot waar je woont bedenk ik me ;-)

    BeantwoordenVerwijderen