Volgers

dinsdag 27 december 2011

Retro uit eigenkast deel 4

Zie hier mijn vriendinnen uit de jaren '80.
Links met het rose jurkje, wat ik overigens zelf gedragen heb (maat 56) is Susanne. Ze is vernoemd naar mijn vriendinnetje van de peuterspeelzaal uit '82. En ze was echt mijn babypop, ik sjouwde haar overal naar toe en was trots op haar pikzwarte volle wimpers.
Bij haar op schoot zit de plaspop zonder naam. Ze ziet wat bleekjes en haar jurkje is niet meer zo wit als het was. Toch kan ik geen afstand van haar doen, hoe vaak gaf ik haar niet de fles en plaste ze het vervolgens in de wasbak weer uit... uren heb ik met haar gespeeld.
Daarnaast zit mijn mooiste pop, zonder naam maar wel met een mooi gezichtje en van die schattige sproetjes. Op haar achterhoofd mist een flinke pluk haar omdat ik dacht dat ik al een gediplomeerd kapster was. Officieel droeg ze twee mooie vlechten maar haar weeldige bos kan nu wel een fles Gliss Kur gebruiken om de klitten er uit te krijgen.
Ze dame naast haar draagt nu een hoed maar had vroeger lang haar, tot op haar billen zelfs. En ook in twee mooie vlechten met onderaan een rood lint.
Na dat dit gezelschap jaren op zolder heeft gewoond, zijn ze weer terug van weg geweest en wonen opnieuw in een gezin. Maar nu in mijn gezin. Hun nieuwe moeder is nu mijn dochter en ik ben inmiddels de 'oma' van dit stel. Aangenaam opnieuw kennis met jullie te maken dames!

2 opmerkingen:

  1. Hihi, geweldig! Was je geïnspireerd door mijn pop? ;-)
    Ik ben vandaag bij mijn moeder geweest en daar kwam ook nog het een en ander van mij uit de kast. Dus hou mijn volgende Retro-post maar in de gaten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wauw wat een schatjes!!!! Heerlijk dat je ze nog hebt en dat ze weer een functie hebben in je gezin. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen