Volgers

maandag 26 december 2011

Trots ... maar ook weer niet




Haken, ik raak er verslaafd aan, zo heerlijk in de stoel, haakwerkje erbij, gezellig bij de TV.


Ik struinde ze Zeeman door en kocht 4 bollen voor 70ct per stuk. Het proberen waard met de haaklessen van By Miekk. Bij les 2 maak je een sjaal, ik dacht leuk voor mijn dochter een sjaaltje en nam de maat en begon. Gaande weg werd de sjaal korter en korter, er kwamen ruffels in de onderste rand en ik eindigde met de korste rand. Wel trots hoor, mijn eerste echt haakwerk en ook knap dat ik het zo 'rond' kan maken lees scheef als een hoepel.


Dus Miek wat heb ik hier verkeerd gedaan?


Uiteindelijk werd de sjaal zo kort dat het nu een poppensjaaltje is geworden. Ik naai er wat klitteband op en een 'gehaakt' bloemetje, wat mijn volgende projectje wordt.








7 opmerkingen:

  1. Hele mooie kleurtje. Dat je haakwerk krom gaat is omdat je eerst heel los haakte en daarna vaster. Veel succes nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he die goedkopen bollen bij zeeman, ik koop er ook en ook bij wibra. Kan het zijn dat je als je bijv. de toer met (dubbele) stokjes begint niet het juiste aantal keerlossen maakt?
    Dus bij vasten 1 keerlosse, bij stokjes 2 of 3 of zelfs 4 bij dubbele of driedubbele?
    Doe je dat niet dan minder je automatisch iedere toer...
    Ik weet zeker dat je er komt!
    Succes!
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke wol bij de zeeman en wibra hè?!
    Koop ik ook regelmatig.
    Knap dat je gelijk een rond projectje kan maken :-) inderdaad goet opletten met je keer lossen anders minder je automatisch. En als je het een paar toeren verder pas ontdekt gewoon even ergens aan het einde 2x in dezelfde steek haken dan meerder je weer. Niet netjes maar zo rommel ik vaker wat aan....zeker in het begin niet steeds gaan uittrekken....dat demotiveert zo erg:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel grappig en herkenbaar, zo'n 'hoepel'... Heb ik hier ook nog gehaakt!
    vergeet inderdaad niet bij het laatste stokje om te keren en de eerste 3 losse te haken!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vraag me inderdaad ook af hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Maar je kunt er nu toch een soort capeje van maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik probeer het hier te typen hoe het precies moet, ma ik geraak niet uit mijn woorden en vindt niet de juiste 'omschrijving', ma thuis ligt een boek met dit probleem 'uitgeklaard' ik zal straks de pagina inscannen en op mijn blogje plaatsen!
    Samen met het patroontje van de muts!

    Moest ik het vergeten, help mij er gerust aan herrineren!

    Een gezond gelukkig en creatief 2012 toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen