Volgers

maandag 19 december 2011

Van Haak LEEK tot beginnende haakster door BY MIEKK

Tja, ik zal het maar zeggen, ik ben een kluns met breien en haken. Te strak, het werkje schiet van de breinaald af, het loopt altijd uit op niks..


Maar ik zie toch zulke fantastische werkjes voorbij komen op de verschillende blogs dat ik me dus aan de beginnerslessen van ByMiek heb gewaagd! En wel dit weekend, in alle rust op de bank in een vakantiehuisje vooral zonder laptop en zonder naaimachine, met de gure wind die tegen de ramen waait in zeer goed gezelschap! En daar ging hij.. lekker knus met man en zoon naast mij op de bank en vooral onder luid aanmoedigen van mijn zoon. Mama wat doe je dat toch knap en hoe weet je dan precies hoe dat het moet en kan je er een polsbandje voor mij van maken? Hoe stoer en wat goed kun je dat al, mama ik vind jou geen beginner...


Mijn wangen werden rood van trots want het haakleek in kwestie kwam al tot een klein scheef lapje van een restje van een bol wol die ik weer eens terug vond nadat ik die na een verwoedde breipoging onder in de kast had gesmeten..


Zie hier mijn fabrikaat, meegesjouwd in de prachtige gewonnen tas van Foudoes en de prints van les 1 en 2 van ByMiek. (Ik doel dus met mijn haakwerk op dat kleine zeegroene lintje rechtonderaan op de foto.)
Foei wat zal Miek trots zijn op mij als haakleek :-)



Ik denk sinds dit lapje van het weekend in gehaakte spreien in vrolijke kleuren op het bed van de kinderen, haakkleedjes voor in de poppenbedden en zo meer.. eh eerst deze week wol halen en dan door naar les 3. Dank je wel MIEK!

4 opmerkingen:

  1. Volhouden meis! De aanhouder wint .... in dit geval haakt. Je wilt mijn allereerste creaties niet zien hoor .... daar moest je een ondertiteling bij plaatsen wat het was!

    Vind je lapje al super .... reken maar dat daar hele mooie spreien uit voort kunnen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook een leek als 't op breien en haken aankomt.
    Mooie tas heb je daar gewonnen! Zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn eerste haakwerkje was er een voor de prullenbak, maar ik vond het toch leuk en ben doorgegaan...wat ik nou zo graag mee wil leren omgaan is de naaimachien, hoe ik ook probeer, met de naaimachien verpruts ik alles:-(

    groetjes,
    Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn eerste haakwerkje kon je niet eens meer terug uittrekken. Jouw lapje ziet er veelbelovend uit! Ik ben benieuwd naar je spreien en dekentjes en alle mooie dingen die je nog gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen