Volgers

woensdag 8 februari 2012

Onze nieuwe 'boevenvanger' en een badjas!

Woensdagmiddag, heerlijk thuis. Ik verveel me zo zegt mijn zoon (5,5).
Ik zet de wasmand op tafel en begin te strijken. Hij pakt ongezien mijn  naaidoos uit de kast en pakt zijn favoriete speeltje, de centimeter. Eigenlijk mag het niet maar och. Mag ik ook een bol wol? Ja hoor, je moeder kan toch niet zo goed haken en bovendien is het wol en moet ik maar een haakkatoen aanschaffen.
Mag ik deze (borduur) ring, dat is voor de vijanden? Okay, wel voorzichtig hoor, misschien ga ik ooit weer eens borduren.. (als mijn machine voor onderhoud is of als ik mijn been heb gebroken..?) Als ik niet veel later kijk, heeft hij een web gemaakt van wol, tussen de trap en de muur, volgehangen met mijn spullen. Lege drinkflessen eronder.
Het is een boevenvanger mama. Want stel dat er boeven in ons huis komen, dan lopen ze in een valnet en dan vallen de flessen om en horen wij boven dat er beneden boeven zijn, en ja mama, dan spring ik op zijn rug en dan bindt jij hem vast, met dat bolletje wol.

Nog wat geknutsel aan tafel leverde van een deksel van een pizzadoos een waar schild op, met een kruis van aluminiumfolie, en een greep eraan zodat hij om zijn arm past, met een pijl en boog en 2 zwaarden bekleed met aluminiumfolie. Ik ben een ridder mam, en dit zijn mijn wapentjes. (Dat klinkt dan wel weer schattig, een verkleinwoord van wapens!
Op dit moment wordt het onderwerp ridders en kastelen besproken op school. Ze hebben een toneelvoorstelling gezien van oudere kinderen die verkleed waren als ridders. Het leeft enorm.
Ik bestuit mijn zoon om zijn creativiteit, daar ben ik zo trots op. Denken dat je een schild, zwaard, pijl en boog wilt maken, en het zomaar uit je mouw schud. Een gave vind ik dat!


Dan maakte ik vanavond nog een tweede badjasje, het fleece deel zit in elkaar. Morgen komen mijn eerste eigengedrukte/geweefde 'Made by Manon' labels. Dus ik heb ruimte gelaten om ze in te naaien, en daarnaast zal ik hem geheel afzetten met biaisband in donkerblauw met een wit stipje.Van een restje maakt ik nog een hoesje voor over een waterkruik. In plaats van een elastiekje er in koos ik voor 3 knoopjes met de snapkam die ik over 19 dagen ga krijgen met mijn verjaardag.. ahum ;-)

2 opmerkingen: