Volgers

donderdag 16 februari 2012

ZELF labels maken!

Goed, als jullie het een beetje gevolgd hebben weten jullie dat ik dus in labelnood zit.
Ik besloot het heft maar in eigen hand te nemen en te beginnen.
Ik gebruik hiervoor de manier van Mme Zsa Zsa. Hierbij plak je stof op papier en trekt dit door de printer. De inkt fixeer je met azijn, vervolgens strijk je de stof droog. (papier er wel afhalen natuurlijk zodra het uit de printer rolt).

Alles geprint;

Minuut of 5 fixeren in een lasagneschaal met een laag simpel goedkoop azijn;


Afspoelen en ik rolde ze daarna in een keukenhanddoek en nam ze mee naar de strijkplank. Vervolgens goed heet strijken totdat de stof droog is.


Tot slot knippen. Boven de tekst ongeveer een centimeter en eronder wat meer.
Nu nog in elkaar strijken de bovenrand stikken en klaar is ... Mamanon.



En voor diegene die heel goed oplet, die ziet wie ik binnenkort ga verblijden met een stel labels ;-)

17 opmerkingen:

  1. Ik vind die uitleg van Mme Zsa Zsa helemaal niet duidelijk :-( en heb me al te pletter gevloekt op het transfer papier dat ik heb. Het lukt niet :-(
    Welk papier heb je hiervoor nodig? Heb jij nog tips? Echt alle hulp welkom.
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Veertje, ik had er ook moeite mee, nam eerst gewoon a4 papier, maar dan ging niet, toen bedacht ik me dat ik vlieseline moest gebruiken maar dat kon ik niet vinden en nu gebruik ik dus foto papier. Het is dikker, en op de glanzende kant gewoon met kinderlijm de stof erop plakken. Zorg dat de stof rand gelijk met de papierrand loopt, anders 'denkt' de printer dat hij 2 papiertjes tegelijk erdoorheen trekt en dan hapert hij. Soms gaat het goed, en soms loop ik hier ook te vloeken. De laatste keer dat ik het deed viel mijn laptop uit mijn handen... geintje van ruim 500 euro maar.. Jawel, zelfgemaakte labels. Succes en als het niet lukt, mailen hoor!
    Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ik ben zo blij, mijn eerste 16 labels zijn gedrukt. Op dit ogenblik liggen ze te fixeren in azijn... Ik hou je op de hoogte en giga merci voor de hulp/uitleg/tips.
      Liefs,
      Veertje

      Verwijderen
  3. Ooo mercikes, ik probeer het morgen. Zou graag labels hebben... Ik hou je op de hoogte.
    Liefs,
    Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat Stoffieleut de gelukkige zal zijn :) !
    Leuk, die labels!
    Maar ik zou stof precies niet echt door mijn printer durven laten glijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt ook de verpakking van het kopieerpapier gebruiken. Dat heeft zo'n vettige kant en als je dat op stof strikt, blijft dat plakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik print mijn tekst op transferpapier en strijk het dan op een keperbandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De ultieme wraak. ;-)
    Ik maak labels met transferpapier. Gaat heel makkelijk.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mmmm das best een leuk idee maar volgens mij gaat mijn printer echt geen stof pikken...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarom gebruiken jullie géén printstof-mooie laagjes stof voor in de printer. 6 vellen voor € 12,50. Dat scheelt misschien wat werk en stress. De stof is verkrijgbaar in meerdere soorten. En Manon-knap gedaan zelf. Mooi weekend toegewenst met hart7ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sil waar koop je dat dan? Nooooooooooooooit van gehoord! ;-)
      Goed weekend!

      Verwijderen
  10. Ik heb ook goede ervaringen met transferpapier voor de inktjetprinter. In spiegelbeeld printen en daarna op vilt strijken, knippen en je hebt eigenmaakte labels. Transferpapier is overal te koop, maar waarschijnlijk het goedkoopst bij de Action.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor de tip van den Action... zal morgen eens kijken, want wist niet dat je dat daar kon vinden,
      Mamanon, heel knap gedaan trouwens ;-)

      Verwijderen
  11. Hoi Manon,

    Superrrrrrr, tja ik hoef het voorlopig niet zelf te doen;)
    Een grote dankjewel voor jou, en hoop dat je printer heel is gebleven!!
    Je bent geweldig, en uh ze zijn 10x mooier dan de labels die je zelf had gekocht;)
    Goeie tip, heb het allemaal op mijn blog vermeld; hoop dat je dit goed vindt??

    Liefs van een gelukkige stoffieleut;

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Veertje, geluk? Die lasagneschalen brengen ons steeds weer tot elkaar he... hahaha!
    Groetjes Manon.
    (foto's foto's foto's !!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is gelukt.. ik heb een stukje gemaakt over m'n labels. Hier het linkje http://v-eeeeertjes.blogspot.com/2012/05/53-weken-project-10.html
      Liefs,
      Veerle

      Verwijderen
  13. dank je!!! is gelukt met het fotopapier want met dat transferpapier lukte het bij mij ook niet!! super

    BeantwoordenVerwijderen