Volgers

woensdag 7 maart 2012

De paasdoos

Jaa het is weer zo ver, de paasdoos mag weer open!
Voor de mensen die het nog niet weten, ik heb voor elke seizoen een 'doos' gemaakt. Het is een grote plastic curver doos vol met spullen van het seizoen. Een paasdoos, een sinterklaasdoos en een kerstdoos staan er in mijn kast. Maar in mijn kerstdoos zitten ook de vuurwerkbrillen voor oud en nieuw en in de paasdoos zit ook het crepe papier en de vlaggetjes met smink voor koninginnedag.


Dit voorkomt ergernis van sinterklaaspuzzels die slingeren in mei en paaskippen in december. Het geeft vooral rust in als sinterklaas weer uit het land is, meteen op 6 december wordt alles wat maar met sinterklaas te maken heeft verwijderd. Vooral voor kleine kinderen die er heel erg druk mee zijn, geeft dit rust. Daarnaast raken we niks kwijt en is het leuk om de knutsels en tekeningen van het vorige jaar opnieuw te bewonderen als ze uit de doos komen. Vanmiddag besloten we dat het tijd was om de paasdoos te openen, ook deze week zullen we paastakken halen om ons huis op te fleuren.


Op dit moment zitten er in onze paasdoos; paasmandjes, paastasjes, eierwarmers, eierhouders, eierdopjes, tafelkleedjes,  cake- en koekvormpjes, memory, puzzels, paasknutsels, kleurboeken, stickers, mandjes, kaarsjes, recepten  en knutselideeen uit de allerhande enz enz..

Wie heeft er ook een paas- of themadoos?

5 opmerkingen:

  1. Jahoor ik heb ook een paasdoos:)Hij staat al beneden! Nu nog een tak, mooi weer en ik kan los:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook van die dozen op zolder, alleen blijft er altijd wel iets achter in mijn huis of het beland op de trap, zo van, dat neem ik dan nog mee omhoog... not! Zo heeft vorig jaar het hele jaar de zet-je-schoen-mat van sinterklaas in het halletje gelegen, maar nu zit het in de doos. De zelf-van-klei-gemaakte piet staat wel nog op de plank :( Ik zou ook wel curverdozen willen. Doe het nu met kartonnen-voormalig-boodschappen-dozen, maar ja, iets andere prioriteiten voor mijn geld... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ikke! Op zolder staan verhuisdozen. Eentje met paasspullen en eentje met sinterklaasspullen. Maar die staan daar nu al jaren, omdat de kinderen inmiddels te groot geworden zijn. Wie weet later, voor de kleinkinderen???? ;-)
    En de kerstspullen, die zitten in bananendozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja ik heb dus ook sinds kort van die plastic thema bakken boven staan! De paasdoos is niet zo'n hele grote helaas (kerst is natuurlijk met stip op 1 gevold door verkleden en sinterklaas). Er is toch niet zo heel veel verschillende paasversiering vind ik....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Merula, maar alles met paas- ervoor of paas erachter gaat er in he. Alle knutsel van school, paaskipjes, eitjes, zelfs de papiertjes die om de paaseitjes zaten en zo mooi 'glinsterden' aldus mijn zoon moesten er in. De bak puilt hier uit. En wat dacht je van de eier verf setjes... dat zijn er ook 2 ;-)
    Groetjes Manon

    BeantwoordenVerwijderen