Volgers

maandag 5 maart 2012

Jongens korte broek Knippie 3 -2010

Vorig jaar maakte ik voor mijn zoon deze short uit de Knippie nr 3 van 2010.
Voorkant

Achterkant

Gezien het succes van de korte broek zonder rits maar met een elastiek, werd er al snel nog een gemaakt.

Het een blauw / wit gestreepte variant

Die op deze foto al zo vuil is van het vele dragen dat hij al niet meer in 'leven' is. Ik maakte immers een foto van een gedragen broek, in plaats van een nieuw gemaakte broek want voor ik de kans had, zat hij er alweer mee in de zandbak.

De vieze achterkant van de broek die niet meer in leven is.

Kortom na dit succes, en een stel langer geworden benen is het tijd voor succes verhaal 3. Er is immers nog genoeg stof over van zijn 'ridderpak'.
Voor deze broeken gebruik ik canvas stof. Katoen is te dun om te klimmen en te klauteren en dit is prima als ravotpak. De binnekant van de zakken en de klepjes liet ik hem al eerder kiezen (hij koos voor de rode broek, visjes stof, cool). Nu kies ik, sterrenstof.

Geknipt en wel ligt het klaar, even de tijd vinden om het in elkaar te zetten. Wordt vervolgd.

2 opmerkingen:

  1. Leuke broek ! Zou voor mijn knul ook wel iets zijn en heee broeken zijn er om vies te worden hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een leuk en handig broekje! Succes met de 3e! En het jurkje wat je dochter hieronder aan heeft is mooi! Stoere en toch lieve combi van de stoffen:)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen