Volgers

vrijdag 2 maart 2012

Onze Huis-ridder is tevree!

Juffen en meesterdag.Volgende week is het weer zo ver. Alle kinderen mogen verkleed naar school.

"Mam, ik wil een ridderpak" hoorde ik enkele weken geleden. "Ja hoor, wat vind je van deze? "Ja die is tof en hij moet blauw met goud zijn". En daarna hadden we het er niet meer over totdat mijn zoon een paar dagen geleden zei;"Zeg mam, hoe zit dat nu met dat ridderpak, het is volgende week al, je mag weleens opschieten met dat ridderpak....." Mijn mond viel open van verbazing hoe hij dat zei.... nog geen 6 jaren oud! Over assertiviteit niet te klagen dus. En hij had gelijk. 

Samen naar de stad even bij hema dat kant en klaar ridderpak van 10 euro bekeken maar nee, dat leek nergens op. Dus daar gingen we samen naar de stoffenwinkel en daar scoorde ik een coupon van 1.20 bij 1.60 koningsblauwe canvas voor € 5,00. Nog een reepje goud en wat geel biaisband. Voor 11,00 euro zat ik gebakken en kon ik aan de slag. 
En onze Huis-Ridder is tevree. Je duikt meteen in je rol en je gaat er ook heel stoer van kijken met zo'n pak aan. Maar eh, "Mam, kun je morgen in de stad nog even een stoer ridderzwaard kopen?"
Ja hoor schat, jij krijgt nog een ridderzwaard.



(Wel grappig om te vertellen dat mijn man en ik flink gelachen hebben toen ik de kap maakte. Ik wilde hem zo graag zelf even op, hij zat krap aan en toen hij bijna over mijn neus ging, durfde ik niet meer, stel je voor een kap die nooit meer af gaat of dat je hem kapot moet knippen, met de schaar er in, tevens wat plukken meenemen van mijn nieuw geknipte coupe.. ah nee, doe toch maar nee besloot ik in een slappe lach...nee echt mijn hoofd heeft geen 52 cm omtrek meer... hahaha... en dat ziet er dan ongeveer zo uit)
Fijn weekend allemaal!


17 opmerkingen:

  1. Wauwh! Heel knap gemaakt! Een stoere ridder!

    Ik zag je berichtje op onze blog ivm tabbladen/pagina's. Ik kan je email niet direct terug vinden. Als jij even een mailtje doet, probeer ik je verder te helpen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had je al gemaild vanavond... op je hotmail?

      Verwijderen
    2. Heb net nog eens gezien maar ik heb niets gekregen...

      Verwijderen
  2. Wat een stoere huis-ridder heb je! Helemaal super

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja vooral die blik he! Thanks voor je tuto, komt zeer van pas!

      Verwijderen
  3. Hij is geweldig geworden, ik kan me voorstellen dat je zoon er heel erg blij mee is!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super leuk ridderpak is dat geworden. Laat hem hier maar niet zien denk ik... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cool pak! Zo mooi vind je ze niet in de winkel! En jou staat ie ook mooi, misschien alleen een maatje groter? Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik volg en kijk elke keer wat je post, wat meer reageren zou nog leuker zijn, zeker met deze stoere ridder en ook als je weet dat ik fan ben cool jongensspul :0) Top hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HAHA, IK ZOU OOK HELEMAAL BENAUWD WORDEN;))
    hIJ IS HEEL MOOI GEMAAKT!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja, die is inderdaad ook heel mooi! Heel VET inderdaad :-) En wat een grappige foto van jou met die kap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, dat had ik ook met die kap. Ik heb dat opgelost door onder de kind een strook toe te voegen.
    Ik denk dat Eloleo een zoon met een heeeeeel fijn koppie heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Stoer! Enneh, over die kap, ben iknou de enige die dat niet snapt aan het patroon, hoe groot die moet zijn???

    BeantwoordenVerwijderen