Volgers

zondag 4 maart 2012

Xenodie, kom maar op met de lente

Met het stoffenspektakel in aantocht moeten er toch echt wat voorraadstoffen worden weggewerkt.Ook vrolijke restjes stof gaan er aan. Te klein voor een jurk, goed genoeg voor een patroondeel. Zo onstaan er vrolijke zomerjurkjes.
 Ik vind een Farbenmix Elodie prachtig, maar soms wat te romantisch, het is ook meer een bruidsjurkje / communiejurkje. De Xenia van Farbenmix daar in tegen vind ik geweldig, vlot, stoer en toch meisjesachtig. De combi tussen het zwierige rokgedeelte van Elodie met het overslagbovendeel van Xenia vind ik top. Ik maakte voor het eerst een Xenodie. En ik vind hem prachtig, Isabel gelukkig ook, ze gaf me echt een smile van oor tot oor en vooral toen ik haar liet zien hoe lekker je ermee kan zwieren.

 Links de Xenodie en rechts de kabouterjurk Xenia die ik onlangs voor haar maakte. Het bovendeel is gelijk aan elkaar, alleen de onderkant heeft een ander patroondeel. Ik zie nu ook dat ik de overslag van de top bij de Xenodie er anders heb aangezet, maar dat hindert niet.

 
En hier de Xenodie op model.



En hier mijn kleine actrice!

Fijne zondag!
(En nu tijd maken voor de Swap met Judith)

13 opmerkingen:

  1. Erg leuke jurkjes! helemaal top! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke jurkjes! Goed gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie voor die leuke complimenten dames! Liefs Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk! Goeie combinaties! Als je dochter ze showt zie je helemaal hoe mooi. Schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow wat een prachtige jurkjes, vooral die zwierige is helemaal het einde. Petje af hoor ennuh ridderpak van gisteren is ook al zo mooi gelukt! Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend leuke jurkjes! Hoop dat ik over een poosje ook zo handig ben. Heb hier trouwens eindelijk iets ingepakt klaarliggen, dus straks even wandelen naar de brievenbus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een geweldige jurkjes voor de zomer dalijk! Wilde dat ik inmiddels ook zo handig was, maar mijn naaimachine komt helaas nog niet tot zijn recht, boehoe...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi MamaMaai, dit was vorig jaar ook 1 van mijn eerste echte jurkjes... kijk eens hier. Plaatje voor plaatje, stap voor stap, jij kan het ook!
      http://www.farbenmix.de/nl/xenia-stap-voor-stap.html

      Verwijderen
  8. Dat heb je ontzettend handig gecombineerd! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow te gek die jurkjes! Goed idee om die vrolijke stoffen te combineren, moet ik ook meer doen!

    BeantwoordenVerwijderen