Volgers

dinsdag 6 maart 2012

Zielig... die jongetjes van tegenwoordig!


Het is een beetje zielig. Al die meidenkleding die hier voorbij komt. En zo heel af een toe een jongenskledingstuk of een ander brouwsel. Onderbelicht dat jongensspul.
Voor meiden is er zo veel, voor jongens is het saai of niet stoer genoeg. Ga maar eens in de lappenkraam kijken hoeveel roze, rood, oranje en paars, vol met bloemen, uiltjes, poppetjes enzo meer. En jongensstoffen, een effen stofje mevrouw? Of iets met camouflage, of met een ster er op?

 Ik confronteer mezelf er maar eens mee om sinds vandaag een apart blad 'jongens' toe te voegen aan mijn blog. Om te beseffen dat ik meer jongensnaaisels moet gaan maken, uiteraard in overleg met mijn grote vriend van bijna 6. En ik heb ook dit tabblad gemaakt dat jullie, dat jullie snel kunnen zien wat je voor jouw zoon (dat onderschoven kindje wat de naaisels betreft) kan maken.

Van de knippie korte broek heb ik nog een getekend exemplaar liggen in maat 116. Wie geinteresseerd is kan mij even contacten via het contactformulier zodat ook jouw zoon niet het ondergeschoven kindje wordt ten opzichte van al die vrolijke meidenjurkjes.

Dus daarom besluit ik
Lieve zoon,

 ik hou van je sperzieboon!

xxx Mama


En hierbij spoor ik jullie aan om ook een tabblad 'jongens'  te maken als je een zoon hebt, zodat ik dan weer bij jullie mijn inspiratie kan opdoen! :-)
En kijk vooral even hier bij dana made it en bij de flickregroup
Bij made vind je ook meteen een supergoed basis broeken patroon, check it out!

En http://madebymamasha.blogspot.com/Mamasha heeft al een verzameling van jongens kleding opgespaard. De moeite waard!




10 opmerkingen:

  1. Ik vind het een heel goed idee, mijn knul heeft ook niks zelfgemaakt op dit moment. Ik had ooit iets zelfgemaakt maar tegen de tijd dat het af was ahum had ie 2 maten groter....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt helemaal gelijk..heb ook 2 zoons, maarrrrr ook nog een dochter.. daar kon ik toch meer mijn ei kwijt qua naaisels...
    groetjes Geriene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. k deel je gevoel ... onze Bas heeft 2 pyama-broeken die zijn mama zelf gemaakt heeft ;-) maar het eerst volgende dat k naai wordt de "sailorbroek" voor zoonlief, dat staat al efkes vast! liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. helemaal mee eens! met jongens beland je al gauw in een extra zakje of auto..... whoehoe niet echt spectaculair inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik had me er nog niet in verdiept maar ga eens even neuzen.
    Dat plaatje boven aan je blog.... zo zielig.... Ik heb dat plaatje gebruikt voor mijn afstuderen 2 jaar geleden... hoop herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor je gezellige reacie op ons blogje!! :-)
    Heerlijk als mensen verzamelwoede herkennen, geeft zo'n fijn gevoel om vooral doooorrr te gaan met verzamelen ;-)
    Succes met je naaisels, wil ik ook ooit nog eens gaan leren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. voila, we doen mee ... we zijn in blijde verwachting ;-) liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ah ja, dit hoort nog bij t vorig bericht ;-)
    http://mimisprutsedingetjes.blogspot.com/p/stoere-jongens.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk idee! Ik maak net zo veel voor mijn meisje als voor mijn manneke! Maar idd de stoffen keuze is bedroevend, al vind je hier en daar wel mooie exemplaren. ;)

    Liefs, Anna.

    BeantwoordenVerwijderen