Volgers

woensdag 25 april 2012

De buit!

Vandaag ben ik naar het stoffenspektakel geweest, wat heerlijk om in je eentje lekker tussen de kramen door te snuffelen. Voor school was ik gevraagd om de dieren uit het boek van kikker en zijn vriendjes te maken naar dit voorbeeld.


Hiervoor kocht ik allerlei canvasstoffen, per dier een halve meter voor slechts 1,50 per lap!
Helaas was er geen groen en deze scoorde ik ergens anders voor 3,95.. dat was dus iets minder. Voor de beer nam ik fleece en ook die 3,50 omdat hij per meter ging. Daarbij koos ik het bijbehorende biaisband, vilt voor de ogen en nog klitteband om het geheel te kunnen sluiten. En nu kan ik van slag gaan. Als patroon neem ik het patroon wat ik ook bij de ridderhelm koos. Al met al ben ik zo'n 25 euro kwijt terwijl de maskers online voor 12,50 euro te koop zijn.


Daarna kwam het deel voor thuis. Ik zag een waanzinnig mooie uiltjesstof van de stoffenkoning en dacht meteen dat moet een rokje of een zomershort van ikke=mooi worden. Dinostofje in het kader van Celebrate the boy, inmiddels ook goedgekeurd door zoonlief! Nog wat blinde ritsen gehaald en een stippenstofje van 40 cm breed voor als sjaaltje bij de jas van Isabel. Vlieseliene, nooit weg, een geweldig doosjes voor 30 spoeltjes in te waren. Netjes gesorteerd ipv in de naaikoffer gemikt, boordstof in roze, rood en blauw (circelrokje mme zsazsa?) Rood glimmend paspelband om te proberen? Twee nieuwe tornmesjes, lekker groot. Doosje met naaldjes met een mooi parelmoerig knopje. Keperband, proberen om met transferpapier er wat op de drukken en tot slot nog een prachtig tafelzeil, blauw met wit stipje van 3,95 per meter!!!

En tot slot nog een meter fiberfil voor 3,50 euro en als allerlaatste een voile stofje van 1,75 euro waarmee ik wil proberen om een top voor mezelf te maken met een smockdeel erin. Wordt vervolgd!

Helemaal in mijn nopjes, letterlijk en figuurlijk met deze superbuit.
Ik had ook nog een metalen blinde ritsvoetje en wit en rood flockfolie op mijn lijstje staan maar die was nergens te krijgen. Portemonee flink leeg, tafel gevuld!
Fijne middag allemaal!

15 opmerkingen:

  1. geweldige buit heb je! Wat leuk dat je al die pakken gaat maken voor school! Wordt vast allemaal mooi; je kan goed en mooi naaien:) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en nou zijn we natuurlijk heel benieuwd hoe dat allemaal gaat worden.... succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie buit hoor!
    En succes met alle te maken patroontjes!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een schat ;-)
    ben benieuwd naar uw personages!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat een geweldige buit! Wat zullen daar een hoop leuke dingen van gemaakt gaan worden.
    En wat aardig dat je die mutsen/maskers voor school wilt maken.
    Bovendien: vandaag is je give-away aangekomen. Hihi, grappig, alleen afrikaantjeszaad. ;-) Ik ga er even een blogje over schrijven.
    Bedankt!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ria, ja klopt. Er zaten 'maden' tussen het zaad... ieuw. Heb het compleet in de container gemikt...
      normaals sorry, maar eerlijkheid duurt het langst en wie wil er nu maden over de post.. hahaha ;-)

      Verwijderen
  6. wat een goeie stofjes!! Ben benieuwd naar je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw. Dat zijn leuke stofjes!
    Ik ga binnenkort ook maar een keer naar het stoffenspektakel.

    Groetjes Bloemar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even een linkje bij de uilen en de dinostof gezet, ze zijn ook online te koop maar in het echt veel mooier dan op de foto van de webwinkel! Groetjes Manon

      Verwijderen
  8. Oo wat eenig, je kunt verloopig wel vooruit! Suc6, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij was met je aankopen. Er ligt hier al anderhalve week een prijs op je te wachten. Het handwerkblad van je geboortemaand. Give away van vorige week woensdag. Uitslag vorige week vrijdag. Wil je het nog hebben, dan moet je een je adres aan me doorgeven. Dan kan ik het je opsturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben helemaal weg van het dino-stofje! Mijn mannetje zou het helemaal het einde vinden! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen