Volgers

zondag 29 april 2012

Tutorial De turbo sjaal (10 min)

De dame heeft een nieuw klein rood jasje, een trenchcoat net zo als mama. Maar het kleine dametje had geen passende sjaal dus er werd zomaar wat omgeknoopt tot nu. Want ik kocht op het stoffenspektakel een mooie blauwe stippen stof. 40 cm breed en 140 lang.


Met de lock, maakt ik rondom een simpele rolzoom en de hoeken ronde ik op gevoel af. Daarna schoof ik het mes opzij en lockte ik de sjaal nog een keer met een rolzoom zodat er een dikkere zoom ontstond. 5 minuten werk. Leuk dacht ik maar het kan specialer.


Op gevoel sloeg in de zoom naar binnen en lockte opnieuw (weer zonder mes) de zoom. Deze lockte ik maar één keer. En hield voor het gevoel de breedte van het voetje aan.

De dame inclusief klein ijsje vindt hem zeer geslaagd, het is een bijzonder stofje, iets katoen met iets zachts erin, maar het voelt echt als een sjaalstofje.

Achterkant in de nek vind ik erg mooi omdat je hem een keer omslaag zie je er veel ruches.


Klaar!
10 minuten werk en een prachtige (bijpassende) sjaal rijker!

9 opmerkingen:

  1. Leuk geworden zeg!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuk stofje en eindresultaat zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een handige mam die dat gewoon even snel uit haar lock-machine tovert. Neem ik aan tenminste want 'messen' dat zegt me niets bij een gewoon naaimachine ;).
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je lieve reactie-dat doet een mens GOED-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is me zeker een Turbo sjaal. Wat een leukerdje zeg! Hij staat schattig!

    BeantwoordenVerwijderen