Volgers

zaterdag 19 mei 2012

Project UWYH nr 1.


Bij Jos van CreaBH zag ik "25 projects UWYH". En omdat ik ook wat ruimte in de kast wil gaan maken doe ik hier aan mee. Ik ga dus 25 projecten maken volgens Use What You Have, simpel gezegd, niets kopen maar doen met de stof en fournitouren die je al hebt liggen!

Ik trap meteen maar af met Project 1 wat ik eergisteren maakte van tig kleine restlapjes. Het idee was een dekentje voor in de poppenwagen maar toen bleek ik te veel lapjes te hebben en werd het te groot. Het was te klein voor het op het ledikantje van I.sabel zelf..  Zal ik hem voeren en dan gebruiken als hoes voor de lockmachine dacht ik nog. En toen ik vervolgens een rits tegenkwam bleek dat het heel geschikt was voor een mooi kussenhoes voor op onze nieuwe bank. Het was immers al doorgestikt met fiberfill en dat gaf een mooi effect. En omdat er al jaren een paar binnenkussens in mijn kast lagen te wachten op een leuke hoes werd daar ook meteen ruimte gecreeerd.


Hiermee staat de teller op 1! En vanavond of morgen hoop ik nog 1 of 2 kussens af te maken en misschien wel met paspel (voor het eerst volgens de tuto van Oon).

De kleine dame groeit hard. Er staat weer wat nieuwe kledingstukken bij te koop.
Fijn weekend allemaal!

12 opmerkingen:

  1. schoon initiatief, ben benieuwd wat je nog allemaal gaat
    fabriceren, ne bent in ieder geval goed begonnen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk dit idee, zou ook wat voor mij zijn, ik ben een beetje koopziek;-) Wat is dat kussen ontzettend mooi geworden!
    ~Talitha~

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Talitha, thanks voor je berichtje. Wat lief dat jij zomaar wat aan Esther gaat opsturen! Je bent 55 kilo aan kanjer! ;-) (las ik ff zo tussendoor :-)

      Verwijderen
  3. 25 projecten, poeh! Jij durft! Ik hoop dat je geen tijdslimiet hebt... Ik heb ook nog genoeg spul liggen voor wel 100 projecten, maar ik wacht nog maar even... Succes! Erg leuk kussentje btw! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Mim, geen tijdslimiet, het moet leuk blijven, maar een -flinke- stok achter de deur met jullie als getuigen.. kan zeker geen kwaad. Fijn dat je er weer bij bent! :-)

      Verwijderen
  4. Wat een leuk project, dat krijgen we dus nog veel moois te zien, want je kussen is prachtig

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook benieuwd naar je creaties, dat kussen is al erg leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bezig! Ziet er erg leuk en fleurig uit :)

    Groetjes,
    Rosalie van StudioZakka

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Succes met je 25 projecten! Deze is in elk geval al geslaagd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik loop een beetje achter met blogposts lezen, sorry dat ik deze gemist heb.

    Wat ontzettend leuk dat je mijn initiatief over neemt en wat ga je al een trein zeg, je kast ruimt al aardig op zo!

    BeantwoordenVerwijderen