Volgers

zaterdag 12 mei 2012

Een nieuw pak voor Brom de Beer

Wat een gezelligheid, dit weekend logeert Brom de Beer bij ons thuis!
Brom de Beer is de schoolbeer en mag elk weekend met een klasgenootje van mijn zoon mee naar huis. De belevenissen van Brom worden opgeschreven in een boekje, soms met foto's erbij.

Maandagochtend mag mijn zoon in zijn klas, statig op een verhoging, over zijn avonturen met Brom vertellen.(Voorbereiding op spreekbeurten en zelfvertrouwen geven voor spreken in het openbaar.)

Brom kwam vrijdag aan in een armoedig pakje, een groen jasje en een vreemd lichtblauw kriebelend gebreid broekje... Bij mama begon het natuurlijk ook meteen te kriebelen bij het aangezicht van dit 'logeerbeertje'!
Arme Brom, het biaisbandje aan je hals was helemaal versleten, het stofje wat oud na zoveel knuffels en kusjes van alle kindjes uit de klas. Tijd voor wat nieuws! Werk aan de winkel voor mama dus!


Mama nam wat restjes fleece en wat biaisband. Brom is een jongen verzekerde mijn zoon, dus met een snel jurkje kon ik me er niet vanaf maken. Het werd een rood pak!


En beren hebben natuurlijk een berenstaartje.... en ook daar hield mama rekening mee, met de pasvorm van de 'pantalon'.


Vandaag viel er ook nog een leuke envelop van Hippebandjes op de mat. Vol met kleurige lintjes en lieve kaartjes! Marjon en Astrid, hartelijk dank voor deze gevulde envelop!
En wil jij nu ook deze leuke bandjes hebben, dat kan, je kan ze bestellen via Hippe Bandjes. En als ik het goed gezien heb, krijg je nu ook nog 15% korting!


Fijn weekend allemaal!

12 opmerkingen:

  1. Beerte zijn nieuwe outfit ziet er geweldig uit! super, de juf en de klasgenootjes zullen nogal opkijken; groetjes, Iris

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, ik ben ook benieuwd naar de reactie. Ik zal de oude kleertjes erbij geven voor als he ;-)

      Verwijderen
  2. Zalig, Brom's kostuumpje!
    Net zoals Jules wordt hier de klaspop ook verwend! Leuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Brom beer kan erweer tegen aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super outfitje!
    Ben benieuwd naar de reakties van de juf en klasgenootjes.

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh wat schattig zo met dat staartje dat eruit piept ;)

    Hee, ik kan soms wel en soms niet op jouw blog. Gek he?! Hebben meer mensen dat probleem of alleen ik????

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Meid, ik hoorde het gisteren en dacht huh? Toen ik er gisterenavond laat op wilde, bleek hij verdwenen. Ik heb blogger om raad gevraagd bij veel gestelde vragen en via een sms met code kwam ik er weer op. Ik schrok me rot, ik dacht, dan ben ik al mijn blogvriendinnen kwijt..... Maar gelukkig ik ben er weer en jullie ook! Liefs Manon

      Verwijderen
  6. Zo, die Brom komt morgen als een deftig heertje de school weer binnen. Als ze hem nog maar herkennen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh wat ontzettend leuk,dat doet me herinneren aan mijn dochter die heeft ook op school toen een logeer beer mee naar huis gekregen zo leuk is dat.

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En wat vond de juf ervan? Dat zal wel een leuke verrassing geweest zijn, mooi gedaan zeg! En zoonlief had veel te vertellen dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Juf was enthousiast! Ze grapte dat het hoogtijd werd dat Brom maar eens bij mijn zoon mocht gaan logeren (met een knipoog ivm zijn oude kostuum). Ik vertelde haar dat Brom zo had geklaagd bij me, dat zijn broekje zo kriebelde en dat zijn shirtje te klein was. Juf lachte en bedankte me. Zoonlief had veel te vertellen. Brom mocht namelijk mee naar de zwemles en genoot van een dagje Dolfinarium en we speelden op het strand in de zon. Het was een topweekend met Brom!

      Verwijderen