Volgers

donderdag 10 mei 2012

Kikker en zijn vriendjes!

De juf had wat leuks op internet gezien.
Maar te duur voor het schoolbudget.
Of ik deze mutsjes wilde maken zodat de boekjes van Kikker en zijn vriendjes tot leven gewekt kunnen worden in de klas?

Mag ik u voorstellen aan;

Eend!

Big!

Kikker!

Beer!

Haas!

Kip!
(Die komt dus gewoon niet in het boek voor, ik was verward met Eend!)

En mijn kleine Ratje!
Die hier meer weg heeft van een superschattig muisje!

Veel plezier ermee juffen en kindjes van de onderbouw!

Eervolle vermelding;
Patroon; de ridderkap van Eloleo maar dan open en verlengt
en gesloten met een verlengd stuk biaisband!

16 opmerkingen:

  1. Die juf weet wel aan wie ze het moet vragen!:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! De kikkerverhalen zijn fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat super!!!!! die zijn echt mooi geworden!! juf zal blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze leuk! Dat moet leuk spelen zijn voor die kinderen. Die kikkerverhalen spreken de kinderen altijd erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat zal juf & de kindjes wel super leuk vinden!!!
    chapeau voor Mamanon!!!
    liefs ,mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow, wat leuk! Knap gedaan... Leuk dat je shibbiesays.blogspot.com bent gaan volgen, dankje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o wat leuk! Goed bezig. Iedereen zal er erg blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk. Vooral je ratje...

    Groetjes, esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw! Geweldig!
    Van mij mag je gerust, als je ze nog eens maakt, tussendoor wat foto's trekken ;)
    Want ze zijn prachtig! Die wil ik zelf ook wel eens uittesten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Nienke, het is echt moeilijk hoor, patroon vind je bij Eloleo. Het lijkt meer op een motorhelm. Bovenkant vaststikken, een lange strook eraan en voor zien van biaisband en dan naar eigen inzicht een oog erop. De oren is een ander verhaal, daar knipte ik een deel van de kap ter plaatse af waren de oren tussen kwamen. Echt niet moeiljk en als het niet lukt, mail me dan even via het contactformulier.
      Liefs Manon

      Verwijderen
  10. Geweldig! Mijn zoon zit in de kikkerklas. Bij het jaar-toneelstuk hebben ze een voordracht gedaan van kikker en zijn vriendjes. Deze hadden ze goed kunnen gebruiken! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super gedaan! Daar zal de school heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen