Volgers

woensdag 20 juni 2012

Gelukt! Vlierbloesemsiroop!

Het is gelukt! En het smaakt bijzonder fris en lekker.
Uit de koelkast met een ijsklontje aangelegd met water nog beter. Of misschien in een glas mousserende wijn, of in de spa rood of een paar druppels op een bolletje vanille ijs.

De smaak is puur, natuurlijk en je proeft een strelend zacht bloesemsmaakje.
Verfrissend, nieuw en mjammie dus!


Ik kocht een aantal beugelflessen grolsch bier, gooide ze leeg en kookte ze uit in een pan met water. Ze blijven nu 1 jaar houdbaar. Maar dat gaan we denk ik niet redden...
Het eerste flesje heb ik al geschonken aan de buurvrouw, het tweede flesje staat te wachten op mijn vriendin en zoals je ziet is er al 1 grote fles aangebroken.. zo gaat het hard.

Voor wie ook wil? Loop eens door je buurt, langs wandelpaadjes en steegjes tussen de woningen en dan opeens zie je ze, de vlierbloesemstruik staat namelijk overal!


En zo ziet de bloemscherm er precies uit!


Het recept vindt je hier. Ik gebruikte ruwe rietsuiker vandaar de bruine kleur, bij witte kristalsuiker wordt je siroop helderder. Als ik hem aanleng wordt hij ook lichter, maar wat maakt het uit, hij is heerlijk!

Ben benieuwd wie dit ook gaat maken, laten jullie het mij weten?


5 opmerkingen:

  1. N ou bedankt voor de tip! Misschien het weekend toch ook maar proberen. Ben nu wel nieuwsgierig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon Grolsch kopen, dat is natuurlijk ook een optie! Goed opgelost! Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel zorgen dat je niet net gaat plukken na een regenbui. De bloemen moeten wel lekker vol met stuifmeelzitten.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er goed uit. En slim om die beugelflessen te kopen. Jammer dat je het bier niet hebt opgedronken. ;-)

    En kijk eens wat ik net zag:
    http://3.bp.blogspot.com/--bC_t-5kT00/T-CzyviMR6I/AAAAAAAAAR8/IvE3ptb5GeQ/s640/tuin+009.jpg
    Hoe noemen ze Afrikaantjes nou toch in België?

    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Remi leeft nog steeds en groeit ook nog steeds.
    Hij zwaait naar je. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen