Volgers

maandag 11 juni 2012

Onze nieuwe aanwinst, een tweeling!

Jaren had ik een stoere telefoon met een klepje...
Ik kon ermee bellen, sms-en en zo af en toe maakte ik een foto en zette wat ter herinnering in mijn telefoonagenda. Daarbij had ik een sim-only abonnement voor ongeveer 11 euro per maand. Prima ding maar toen zagen wij deze reclame.

Voor 14 euro per maand, inclusief toestel, bellen, mb en de hele reutemeteut. Das maar 3 euro per maand meer dan dat we normaal gesproken betaalden. En nadat ik een check had gedaan hoeveel we nu daadwerkelijk gebeld hadden bij onze huidige provider in het afgelopen jaar waren we overstag.
Sinds afgelopen vrijdag zijn wij de zeer trotse bezitters van ieder een nieuwe smartphone.
Namelijk de Samsung Galaxy Y (let wel de Y is van Young, jee wat voelt dat goed!)

En wat heeft een nieuwe telefoon nodig?
Juistem, een nieuwe hoesje!
Met een treklint en een knoopsgaten elastiek aan de achterkant, zodat wanneer je gebeld wordt hij vlot uit de hoes kan worden geschoven! Dat had ik weleens gezien bij mamaEsther, al hoewel ik het blogbericht even niet meer kon vinden, zat het helemaal in mijn hoofd.


En voor de trouwe lezers, inderdaad een restje van het prachtige tuniekje waar ik al eerder een memobord mee maakte.


 Ik naaide een beetje op de gok, dat doe ik meestal in tegenstelling tot jullie dames pietjeprecies keurig en net. Bij mij is het tijdens het proces nooit zo strak en recht. Zie hierboven, de vlieseline die eronder zit gestreken. (Maar eh, hé met restjes is het natuurlijk anders werken ;-))


De voorkant met een drukknoopje van mijn snapkam of was het kamsnap?? Whatever!
En dit is de achterkant met knoopsgat voor het treklint.


We hebben een beller, trek maar aan het lintje!


Maar naast een telefoonhoesje, hoort er natuurlijk ook een adapter en een usb kabel bij. Waar laat je zo iets? In de massa van snoeren in een doos? Not. Dus er kwam van het allerlaatste restje nog een hoesje bij om de toebehoren op te bergen.


Ik denk dat ik Hema maar eens ga bellen of ze nog een rol van deze stof hebben liggen.
Zo prachtig vind ik hem!

Opgeruimd staat netjes!

Zoonlief begon al te klagen wanneer hij nu aan de beurt was voor een hoes voor zijn mp4 speler en nieuw gekochte koptelefoontje. Een stuk groter dan de oordopjes maar wel fijn, ze zijn namelijk met kindergehoorbescherming (m.a.w. hij kan niet zo hard) en bovendien is zo'n koptelefoon op dit moment erg stoer onder de 6-jarigen. (Ja, want IEDEREEN ziet dat jij muziek luistert!)


Dus voor hem deze hoes!
Aan de binnenkant maakte ik 2 extra zakje door stof op vlieseline te strijken, en dubbel te vouwen en in te stikken. Perfect voor het opbergen van de luidspreker, de mp4 speler, de usb kabel en het pennentje. Vanochtend dus een verrassing voor zoonlief toen hij wakker werd!


Kortom iedereen blij! (Papa wilde ook maar het was al laat maar toen vond ik het eerste hoesje voor de mp4 en was bleek, zeer geschikt voor mijn nieuwe telefoon. Dus echt iedereen blij want de dame speelt van 's ochtends vroeg tot 'savonds laat met haar poppenwagen en nieuw beddengoed uit de vorige post!

Uiteraard volledig UWYH. De stand komt hiermee op 15 van de 25.
(Tip voor ritsen; gooi nooit zomaar een tas die kapot is met een goede rits weg. Knip ze grof uit en torn ze op een moment uit zodat je altijd een voorraad ritsen klaar hebt liggen voor dit soort projecten. Ritsen zijn namelijk duur. Grove ritsen kosten hier 3,50 euro per stuk (30 cm lang!) Dus van een oude schoudertas gaan alle buiten en binnezakritjes naar deze bestemming!

22 opmerkingen:

  1. Handig he, zo'n treklintje! En superleuk stofje. Je tasje voor alle bijbehorende attributen vind ik een uitkomst. Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... Hier heeft iedereen een mobiel (5x), diverse mp3's, kabeltjes voor camera's... Misschien toch ook maar eens wat tasjes maken voor iedereen. Dan blijft het veel overzichtelijker dan nu (alles onderin de kast in de kamer)

    Groetjes, Esther

    ps. Doe ik ook. Ritsen eruit en soms ook knopen eraf. Altijd handig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, dat is ook mijn doel, tasjes voor alle rondslingerende kabels en adapters die bij elkaar horen. Wordt er helemaal gek van hier. En dan heb je nog de adapters van de laptop(pen), telefoon, tomtom met kabels, fototoestel met kabels, mp4 spelers en ga zo maar door.... maar goed ben op weg nu he!

      Verwijderen
  2. Superleuk telefoontasje! Ik moet er ook nog eentje voor mezelf maken... Goed bezig met je uwyh! liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi mim, ja idd het ruimt zo lekker op he!

      Verwijderen
  3. Dat doe ik tegenwoordig ook, alles ontmantelen voor het in de vuilnisbak verdwijnt: lintjes, knopen, ritsen,...

    Ik ben alleen niet mee met dat treklintje, maar dat zal wel aan mij liggen... Zoek wel eens uit hoe je dat fabriceert want moet voor mezelf ook dringend een hoesje maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sam, in de voorkant van het hoesje tussen de buitenkant en de binnenvoering naai je dit lint. Het lint begint dus boven aan de voorkant, loopt onder je telefoondoor in het hoes en dan weer terug omhoog. Bijna bovenaan in het achterdeel gaat hij door het knoopsgat naar buiten. Vervolgens slag je hem over je telefoon heen en zet je hem vast met een drukknoop. Kijk even bij mama esther, die heeft het ook weleens laten zien.

      Verwijderen
  4. Zeker mag je meedoen aan mijn give-away, leuk zelfs!
    Wat een mooi telefoontasje heb je gemaakt! Fijne avond, groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je berichtje! Mooi, dan waag ik mijn kans op een heerlijke picknick!

      Verwijderen
  5. Ik vind het weer geweldig. Mocht ik ooit zo'n hippe telefon aanschaffen weet ik bij wie ik een hoesje bestel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel plezier met de telefoons! En de mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou veel telefoon pret voor jou! De hoesjes zijn super leuk geworden en ook slim om zo'n zakje te maken voor al diekabeltjes enzo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Volgens mij ben jij net zo goed in naaien als in afrikaantjes kweken.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahahahaha, tja ria dat Afrikanen verhaal zal ik nog lang moeten horen.... ik zal je weleens verrassen!

      Verwijderen
  9. Dit is geweldig. Alles weer netjes voor elkaar in huize Mamanon.
    Leuke stof, leuke hoesjes, moderne ouders met zo'n smartphone!
    Ook weer zo'n leuk geschreven stukje van Mamanon:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke hoesjes heb je gemaakt. En wat een fleurige bloemen stof. Hema dus?! Nou ook maar eens op zoek gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was dus uit een tuniekje maat 86 van vorig jaar waar ik geen afstand van kon doen. Zou wensen dat ze deze stof op de rol verkochten ;-)

      Verwijderen
  11. Het stofje van de Hema is inderdaad geweldig! Leuke hoesjes heb je gemaakt voor iedereen:) fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Manon, van mij voor jou de Sunshine Award.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super die telefoon hoesjes!!
    Misschien nog eens een patroontje met afmetingen hier?
    Goed gevonden!
    xxstoffieleut

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wát een mooie en handige opbergzakjes maak jij! Jeetje, daar kan ik niet tegen op, hoor :-) Héél mooi! Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen