Volgers

zondag 17 juni 2012

Vlierbloemensiroop en zo meer..

Hier zag ik een bericht over het maken van vlierbloesemsiroop wat je kan aanleggen met water voor een lekkere frisse ranja. Dat wilde ik ook wel maar waar vind je die struiken?


Vanavond vroeg met de kinderen een rondje door de wijk gelopen, we kwamen maarliefst 15 van deze struiken tegen. Ze genoten en ik ook. Alles netjes in een teil mee naar huis zo'n 250 gram bloesem goed voor 3,3 liter ranjasiroop.


Onze vondst met een prachtige paarse bloem die ergens in een brandgang tussen de woningen stond te stralen! Hij verdiende een plek bij ons op de tafel want om zo prachtig te zijn op een plek waar niemand komt vonden wij niet eerlijk! De oranje klaproos staat op tafel voor de wedstrijd van vanavond. Helaas heeft het niet geholpen.
Ik heb de bloesem in de snelkookpan gedaan met water. Morgen even een citroen halen en toevoegen. Alleen laten rusten. Woensdagmiddag maken we er sap van. Spannend!

Van Talitha ontving ik deze week een award! Heel hartelijk dank hiervoor, ik voel me vereerd. Maar ik hou niet zo van awards doorgeven want eigenlijk vind ik alle blogs die ik volg inspirerend en leuk want anders zou ik ze niet volgen. Chapeau voor jullie allemaal!

Wat betreft mijn UWYH projecten zit ik niet stil. Op dit moment rijg ik de blaadjes voor de bloemenbroches voor de schooljuffen aan elkaar. Ook staan de tissuesdozencovers op de planning.

En toevallig zag ik gisteren een dame met een heel exclusief bijzonder vestje. Maar toen ik het wat beter bekeek was het heel simpel. Het was namelijk een circel stof die ze droeg. In het midden van de circel zat een gat waar ze haar hoofd door stak. Als ze haar armen spreidde zag je een halve circelstof als voor en achterpand. In haar taille zat een riempje. Deze ging door de sleuven aan weerszijde. Het had iets weg van een vleermuis maar oooh zo sjiek. (Afgezet met biais band rondom maar zo lelijk gedraaid erop genaaid. Ik dacht ik houd wijselijk mijn mond met zo'n 'duur' vest.
Maar ik denk zo, dat ik er volgende week ook zo één heb. Ik houd jullie op de hoogte want ik vermoed zo dat jullie er straks alleen ook één hebben ;-)
Ik heb even gegoogled en dit jasje komt het meest in de richting, maar mijn versie is nog simpeler.


Wordt vervolgd. Een fijne week gewenst allemaal!

3 opmerkingen:

  1. Oh wat leuk...mmm ga het eens proberen en op zoek naar die struiken ;)
    Laat je zekers wat weten hier als het me gelukt is.
    Die foto van je inspiratie zie ik niet, maar de creatie komt vast wel snel hihi.
    Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ge brengt me op een idee, k had al een clutch voor Mariekes juf ...
    k twijfel nog wat erin te steken, mss ne cover voor de papierezakdoekskes ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen