Volgers

vrijdag 6 juli 2012

De jeugd van tegenwoordig

De jeugd van tegenwoordig is amper 6 en wil een tablet.
Nee, geen pilletje of tabletje maar, een echte tablet.
Een tablet met apps zoals angri birds en een krokodil die water nodig heeft om te douchen.


Tja, wat doe je dan?
Mag dat?
Kan je er ook apps op zetten met leerzame spelletje die aansluiten op school?
Iemand goede tips?

Hij spaart zich suf na zijn verjaardag, het behalen van zijn zwemdiploma A en kort daarna zelfs zijn zwemdiploma B.
Genoeg geld op de bank voor een echte tablet!

Maar bij navraag blijken dat soort hoesjes maarliefst 30 euro te kosten. Iets te veel van het goede na zo'n flinke uitgave voor een jongen van 6. Maar gelukkig is daar mama.

Mama sloopt een notitieboekje met twee harde kartonnen kaften.
Naait een hoes in elkaar waar ze de twee dikke kaften in weg werkt.
Ze zet hem af met biais en sluit met een snapkamknoopje.

En haar inspiratie haalde ze bij Pigje.

\

  

Uiteraard volledig UWYH. Vandaar ook het rode biaisband, had eigenlijk liever groen of geel genomen maar vindt het toch goed gelukt!
De stand komt hier mee op 17 van de 25. 

12 opmerkingen:

  1. Wat goed dat mama er is om de kosten te drukken en dan heeft hij straks ook nog eens een uniek hoesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voilà, en wat je zelf doet doe je beter ;-)
    heel schoon!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een creatieve hoes. Leuk! Ik weet dat het tijdschrift j/m ouders elke maand tips geeft voor leuke en educatieve apps, je kunt eens op hun site kijken, is denk ik jmouders.nl want er zijn prima educatieve apps hoor! Groetjes, marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super mooi hoesje.
    Er zijn een heleboel educatieve en leerzame apps. Tips heb ik niet direct (want mijn echtgenoot zet die erop).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk hoor! Ik vraag mij alleen af of een drukknoopje geen schade geeft aan het beeldscherm ondanks dat er karton tussen zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi judith, het drukknoopje is glad en plat aan de achterzijde. Maar idd voor de volgende keer hou ik klittenband in mijn achterhoofd ;-)

      Verwijderen
  6. heb zelf ook een tablet, die drukker door de oudste dochter gebruikt wordt dan door mijzelf ;) Zij kijkt het liefst filmpjes erop (via RTL XL gaat dat heel makkelijk, via Uitzending Gemist kan ook maar gaat iets lastiger voor kids die nog niet goed kunnen lezen. Of ik zet er zelf wat filmpjes op).
    Leuke apps zijn er genoeg, maar je moet soms wel ff zoeken naar (gratis) apps bijv in de app store. Heb zelf zo'n goedkoop dingetje dus daar kun je niet zomaar alles op downloaden (kan wel maar gaat wat lastiger).

    Het hoesje is erg leuk geworden. Enne, gefeliciteerd met dat A diploma (hier nog ff bezig, helaas ;)).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat erg leuk is is LETTERSCHOOL. Is volgens mij gratis, zo niet, dan zeer goedkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk hoesje!

    Ik vind het leuk dat je meedoet aan m'n give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil ook een tablet. Zie, ik ben nog heel verbonden met de jeugd van tegenwoordig :) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mim, nou ja, hij was dus 139 euro bij wehkamp en die hebben echt een topservice... als het wat mee zou zijn, doen ze nooooooit moeilijk! Maar het was een aanbieding normaal is hij 194 en als je shopt door eerst een account aan te maken bij p-less.nl krijg je nog geld terug ook (percentage van je aankoop).
      Mijn zoon speelt er nu een paar dagen mee en is dol enthousiast. We moeten de tijdklok maar gaan instellen want de gewenningstijd zit er inmiddels wel op? ;-)

      Verwijderen