Volgers

woensdag 18 juli 2012

UWYH# 20 & 21

Tja zo gaat het wel hard. Ik zit weer vol energie en inspiratie.
Van het restant nachtjaponstof bedacht dat ik een pyamabroek erbij nooit verkeerd kon zijn.


Lekker snel via patroon van een eigen legging.
Benen stikken, boordstof om de enkels locken en tailleband uit een oude rok op de luie manier (zie tutorials). Done!

Pop kon niet achter blijven dus zonder patroon gewoon wat knippen op gevoel kwam dit eruit;
Zo ongeveer gelijk aan de nachtpon die ik gisteren dame voor de poppenmoeder haarzelf!
Wat zal ze verrast zijn!


(Pop, is mijn oude plaspop. Er zat ooit een (spuit)flesje bij, volgieten met water en dan liep het bij de pop er aan de onderkant weer uit. Als je haar rechterarm op en neer beweegt draait haar hoofd???
Dat vonden wij nu geweldig in 1984!!)
De poppenwagen, je raadt het al, is mijn oude poppenwagen waar nu weer flink mee wordt gespeeld.
Genieten is het om nu als "poppenoma" te mogen toekijken!

Volledig Use What You Have!
Brengt de stand op 21 van de 25.

Zit er haastig over na te denken om de stand van 25 op te schroeven naar 50!
Dit gaat me veel te snel.

Dus bij deze 21 van de 50!
(Daar pas ik 1 regel bij aan, dan ik nog wel een paar goede naaiatributen mag kopen zoals en jeansnaald, stretchnaald, paspel, elastiek voor in de taille, fiberfil en vlieseline maar vooral GEEN stof!

6 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! En zeker leuk voor pop erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, een pyama voor de pop erbij, je bent goed op dreef met je uwyh project. Ik had vroeger ook zo'n plaspop, geweldig idd, en dan was het ook nog een jongetje :) fascinerend vond ik dat. Die pop is achtergebleven in een vervreemd land, jammer anders hadden mijn meiden er vast veel plezier aan beleeefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat doe je goed haha, je gaat als een speer !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een mega leuke stof!! en dus ook broek en dottig poppen jurkje :-)
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt me over de streep getrokken! Ik doe mee! Vandaag eens echt mijn voorraad staan opmeten: stof, wol, katoen, lintjes, knoopjes, ... :-) ik begin met 25 :-) Mijn man was direct, heel erg hoofdknikkend van ja, akkoord :-) En ik vind het een goed idee om dat soort materiaal aan te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg lief het poppen kleedje. Mijn dochter speelt ook nog met mijn plaspop. Ze weet alleen nog niet dat hij kan plassen. Ze vind het voora leuk om hem in bad te doen.

    BeantwoordenVerwijderen