Volgers

woensdag 1 augustus 2012

Inspiratie uit Brugge

We genoten van een leuke vakantie aan de Belgische kust.


We bezochten het strand van Oostende.
We zagen er veel krabben die werden gevangen door de vissers en vervolgens door de meeuwen werden opgegeten. Tja dat is de natuur.


We genoten van Plopsaland De Panne en Maya de Bij en Flip in Mayaland.


We genoten van de dolfijnenshow in het Boudewijn Seapark.
En van Bobo de mascotte die het publiek enthousiast maakte.


 

We bezochten het prachtige Brugge en deden er veel inspiratie op.
Zo zag ik dit setje in de etalage, het water liep mij uit de mond. Wat mooi.

Het jurkje heeft een kol net als de koljurk van Heidi & Finn. De roezels doen mij weer denken aan een roezelrokje van Roos. Hier ga ik dus een combi van maken.
De legging is een rimpellegging met een knoopje op de zijkant van de knie.
En voor het jasje zie een bovenstuk van een roos 5011 jurk met een lossere overslag en met een aangezette kraag....
Het zal wat moeite kosten maar dit wil ik echt gaan proberen na te maken.
Ik ben zo blij dat ik foto's heb gemaakt.


De mannen zagen dit en zijn nu bezig in de schuur met zagen en schilderen...


In de kerk staken we kaarsjes aan voor de mensen die we missen.
Waarop de kleine dame riep bij het zien van al die flonkelende kaarsjes... IKKE OOK UITBLAZE.
Gniffelend van het lachen zijn we toen de kerk weer uitgegaan.
Maar wat is dit een prachtige kerk zeg.
Foto's mochten er niet worden genomen dus deze kan ik jullie niet laten zien.

In de stad zag ik ook een prachtige schoenenwinkel met kleine meisjesschoenen en sandaaltjes. Vergapend hing ik boven de etalageruit en zei tegen mijn man; Kijk eens wat een prachtige meisjesschoenen ze toch in Belgie verkopen. Het is veel stijlvoller en netter dan in Nederland.(Hollandse glitterschoenen, doraschoenen, Lellykellyschoenen... blerg).

En terwijl ik zo loop te genieten van dat moois hoor ik een schelle harde vrouwenstem achter mij die tegen haar man roept:"Kijk dat, hier hebben ze nog van de OUDERWETSE kinderschoenen, HAHAHAHAHA.....!!!"
Nou ja zeg, oog voor klasse en kwaliteit was zeker ver te zoeken......

Wij genoten echt.
Van de markt, de gebouwen als kastelen, zeker voor een ridderende zoon.
De leuke straatjes, mooie winkeltjes, de gezellige markt, de passerenden paardenkoetsjes, de rondvaartbootjes in de grachten en het mooie weer.

Ik genoot ook van de mensen.
Belgische mensen, ik ben er dol op.
Ze praten zo beleefd, zijn zo vriendelijk en gebruiken mooie woorden.

(Niet wenen meisje, klinkt veel liever dan 'Hou eens op met dat gejank..)

(Ik moet nog even kuisen klinkt ook veel liever dan ik moet de troep nog opruimen)

(En een cassiere die bij iedere product wat ze over de scanner haalt, en het artikel mijn kant opschuift alstublieft zegt en vervolgens vraagt of ik het 'etiketje' ook wil hebben  klinkt ook veel vriendelijker dan de AH dame die gisteren mijn spullen over de scanner trok en het brood liet plette omdat ze de vaart er in had en 2 x achter elkaar op de automatische piloot vroeg of ik de bon nog WOU!)

En dan vind ik ook nog dat de Belgische dames zich zo keurig netjes kleden met  hun mooie vrouwelijke rokjes (aja allemaal rokjes dus), nette vestjes en mooi schoentjes.
Niet degelijk of ouderwets maar vrouwelijk en mooi.

Ik zou willen dat dit in Nederland ook meer het geval was i.p.v. platte stampers of crocs onder een rok met behaarde (!) kuiten en eeltranden aan de hakken van beide voeten.... ieieieie.

Maar kortom ik hou van Brugge en ook van de rest van Belgie.
En als je dan ook nog mag genieten van 30 graden aan zee, is dat voor mij een topvakantie!
Daar kan geen Italie tegen op!


Zo en dan ga ik nu maar eens even kuisen ;-)


14 opmerkingen:

  1. Leuk dat je zo genoten hebt van je tripje naar België en dat je Belgen zo leuk vindt ;-)
    Jullie zijn idd veel uitbundiger op het gebied van kleding enz, maar wel veel vlugger mee met de trends dan ons :-p
    Mijn man zijn baas is een Nederlander en wij komen regelmatig met de mobilhome naar Nederland en toch wel iedere keer leuk ontvangen geweest.
    Toen we vorig jaar in Spanje waren en gingen eten in het restaurant aan de camping was er een koppel van ongeveer 40 jaar die heel vriendelijk zeiden dat onze kindjes bij hun mochten komen zitten als ze gedaan hadden zodat wij ook rustig konden eten, vond ik zo lief! Want het is inderdaad niet altijd even gemakkelijk om rustig ge kunnen eten met een kleuter van 4 en een toen bijna 1-jarige meid :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Frullemieke, heb je voor het adres van dat stel ;-) heeeeeeerlijk lijkt me dat!

      Verwijderen
    2. k ben het helemaal eens met Frullemieke:
      verleden week gingen we een paar dagskes camperen
      en t viel super hard op dat Nederlanders onder elkaar direct beginne te sjawelen & wij als Belg toch meer op ons eigen rond ons tentje kruipen ;-)
      maar we hebbe toch ook wel ons best gedaan om te "integreren" ;-)
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
    3. Jammer genoeg heb ik het adres niet ;-)
      Zou idd nog wel meer van pas kunnen komen :-p
      Ik denk dat jullie het keuvelen noemen, zo lekker met elkaar praten ;-)
      Nederlanders zijn socialer, zo bedoelt ze het eigenlijk denk ik.

      Verwijderen
  2. Ik ben het helemaal met je eens: Belgen zijn leuk!
    Hoewel: dan heb ik het over Vlamingen eigenlijk. De Franstalige Belgen vind ik over het algemeen niet zo vriendelijk. Zelfs niet als je Frans tegen ze spreekt.
    Enne.... de gemiddelde Nederlander is ook best aardig hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja idd er zitten hele lieve nederlanders tussen! ;-) Je zou ze maar treffen....

      Verwijderen
  3. Zo te zien en te lezen hebben jullie een heerlijke vakantie gehad! En ik ben benieuwd naar de creaties die gaan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er staat nog genoeg op de planning Bouwiena, dus dat komt wel goed. Nu eerst eens even wat blogs terug lezen... genoeg te doen dus.

      Verwijderen
  4. Ah en toen ik vorige week in Maastricht had viel het me zo op dat jullie Nederlanders zo vriendelijk zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat schattig dit, DE Belg en DE nederlander is net een stelletje... haha. Leuk dat we zo dol zijn op elkaar als buren! Ik leer ook nog een hoop van jullie op naaigebied en doe heel veel leuke inspiratie op! Heerlijk dat blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb gisteren al genoten van je verhaal. Zie het helemaal voor me met die kleine dame die de kaarsjes wilde uitblazen :) hihi. Hadden jullie ze weer allemaal kunnen aansteken ;).
    Ik heb trouwens ook het genoegen gehad om in het Boudewijn seapark te mogen rondkijken. Heb er ooit een dagje uit mee gewonnen (via een actie op internet ;) die dus eigenlijk een actie was als je daar op bezoek was geweest...kwam ik later achter). Maaar goed de prijs was een dagje VIP. Eerst mochten we gratis het park in met 4 personen om de prijs op te halen. En de dag dat het zover was was een half jaar later en weer toegang voor 4 personen en hebben we foto's gekregen bij de zeeleeuwen en ook bij de dolfijnen én ik mocht persoonlijk bij de dolfijnen en op de foto met ze. Wow was echt een superprijs, dusseh ik is ook wel een goede met prijzen winnen ;) hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijkheid! Die eerste foto vind ik echt super! Ik houd van schaduw-foto's. Ik kan ook zo genieten van België, fantastisch land en dat taaltje is zo vriendelijk! Mega-jaloers dat jij nog 3 weken hebt... Maar het is je gegund! liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal... frambozen heerlijk zien ze eruit... blij dat jullie zo hebben kunnen genieten!
    Nog een fijne week!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen