Volgers

zondag 26 augustus 2012

UWYH# 27 voor de poppenmoeder

Maar ik begin met iets anders. Ik won de give away van Riri / Snijboon ! En dan wel in de vakantie zodat ik de uitslag compleet had gemist. Gelukkig liet Riri een berichtje achter!
Het is een geweldig pakket, kijk maar even mee;
 
 
Een leuke pompomslinger;
Verschillende kleuren knutselpapier
knutselrubber (ik maakte daar vroeger haarclips mee!)
Heerlijk aardbeien masker
Felroze nagellak (het zit al op mijn tenen!)
Een hamster post it boekje
Een fluitje
Een varkentje
Een leuk kaartje met lintjes, knoopjes en strikjes;
Prachtige oranje oorbellen balletjes! Wauw! Ik draag ze al twee dagen!
Een heel mooi armbandje van t-shirt stof
Een armbandje van minikraaltjes zooo schattig
Fluitekruidzaadjes voor in de tuin, helemaal top, die komen volgend jaar in de tuin te staan.
 
Echt Riri, het was een feestje om dit te mogen open maken. Heel heel hartelijk dank!
Hier nog even een close upje! Hoe mooi en gezellig het allemaal is ingepakt en gedecoreerd!
 
 
Een leuk kaartje met knoopjes, lintjes en belletje!
 
In de vakantie heeft de machine bijna niet gedraaid. Ongelooflijk. Ik had het me zo voorgenomen om eens helemaal los te gaan. Maar de kids gingen later naar bed. We waren weg, of moe van een hele dag aan het strand. Dus de naaimachine stond er maar.
Maar gisteren toen is mijn kleine meisje zo druk in de weer zag met haar poppen besloot ik dat er echt pampertjes gefabriceerd mochten worden voor haar poppen. En zie hier het resultaat inclusief een luiertasje naar eigen ontwerp. (m.a.w. hatsflats, zonder patroon los uit het handje, steekje hier en daar, nog een hengels en een lipje en weer klaar!)
 
 
Het patroon van de luier is op maat van de pop gemaakt en lijkt op de handleiding van lady bug & co. Kijk maar even bij het inspiratietabblad.
 
 
2 luiers in de tas maar er zullen er nog meer volgen.
Ook leuk voor kinderfeestje, om te geven aan jarige poppenmoeders!
Dus waarschijnlijk hier een voorraadje aanleggen ;-)
 
 
Maar een paar luiers slingerd in de kamer is maar niets, zeker niet als de poppenmoeder aan de wandel gaat. Dus daar werd het tasje een feit, lekker met een wijde opening zodat de moeder snel overzicht heeft in haar babyspullen.
 
 
En hiermee komt de stand op 27 projecten UWYH.
 
En nu staat de swap met Talitha op mijn lijstje. 1 september hadden we gezegd toch.....
 
En dan kan ik meteen een nieuw project op de planning schrijven;
Onze nieuwe (tweedehands) vouwwagen opnieuw stofferen. Vanochtend gekocht, vanmiddag geoefend met opzitten en uitfigulieren!
 
 
De rondzit met de twee uitgeklapte bedden!
 
 
Het is een oudje van 1988 maar in hele goede staat, met grote slaapplekken, een rondzit en een grote voortent en nog een luifel... Als het aan mij ligt wordt alles rood/wit geruit of rood / witte polkadotjes.... nu de rest nog zien te overtuigen van deze aankomende pipo vouwwagen! Mmm een oranje/wit ruitje is misschien wel ook wel tof. In iedergeval, tijd genoeg tot volgend jaar zomer!
Fijne week allemaal!
 
 

13 opmerkingen:

  1. Wat een leuk bericht, super cadeau van Riri en wat leuk wat je gemaakt hebt voor je dochter. Mijn deel van de swap, is zo goed als klaar (nog wat draadjes wegwerken)Ik hoop dat ik poppenmoedertje ook blij kan maken.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke pampers!!! Daarmee wil ik mijn dochtertje ook wel verversen LOL. Neem je een kijkje op mijn blogje??? De uitslag voor de "loslaten" weggeef-actie staat online ;-)
    Liefs,
    Veeeeertje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt... die luiertjes worden denk ik mijn eerste project. Mijn meisje gebruikt de luiers die kleine man niet meer past maar haar popjes verdrinken daarin. Ik moest snel maar eens gaan kijken hoe die naaimachine nou echt werkt! Thanx voor de inspiratie.... Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie luiers hoor. Moet ik ook nog eens gaan maken, binnenkort maar eens aan beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een leuke blog vandaag , een leuke verrassing in de brievenbus, een geweldige luiertas met pampertjes zo leuk gedaan.
    En een super uitdaging, het pimpen van je vouw wagen. Jij zit ook niet stil zeg. SUPER

    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke post! En die luiers + luiertas, helemaal leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe'n schattig setje!
    veel plezier met het stofferen ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk, die poppenspulletjes, en wat ben jij verwend zeg! Ik ben benieuwd wat je van de vouwwagen gaat maken, een leuk project! groetjes, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel gekregen ... fijn hé.

    Nog werk genoeg op het programma!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben de gelukkige winnaar van haar give-away van augustus, ik kijk uit naar het pakje in mijn brievenbus. Amaai, er gaat weer ferm gespeeld kunnen worden met de popjes. Ik ben ook begonnen aan mijn UWYH, dankzij jou :-) Die wordt vast prachtig, die vouwwagen, en ja, oranje/wit... nice!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk pakketje van Riri!

    Poppenluiertjes staan ook nog op mijn to-do lijstje. Véél leuker dan die baby born luiertjes in de winkel én goedkoper!

    Oh ja je was experimenten heb ik ook met veel interesse gelezen. Had toedertijd wel een reactie gegeven maar op de een of andere manier werd die niet geplaatst?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is leuk om te krijgen.
    En leuke poppenspulletjes.
    Ik onthoud ze.
    Gezellig voor de kleindochters.
    Veel plezier ermee, via je dochter.
    Fijne dag, groetjes, Thea R

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Manon,
    Ik ben weer helemaal bijgelezen op je blog na mijn 2 weken afwezigheid.
    Wat een leuke give-away had je gewonnen. En wat ben je weer goed bezig geweest.
    Tot de volgende keer!
    Groetjes, Ria.
    P.S. Helaas is het er niet meer van gekomen om naar de kofferbakmarkt te gaan. Volgend jaar dan maar.

    BeantwoordenVerwijderen