Volgers

zondag 23 september 2012

Ga er maar even voor zitten.. sprintje UWYH

Want ik heb heel veel te vertellen. Het was hier namelijk een beetje stil.
Soms heb je dat, druk met alles en druk met niks.
Er is al een start gemaakt met de kussens voor de vouwwagen, maar het is een saai klusje want het duurt nog zeker 10 maanden voordat ze in gebruik worden genomen. De stand staat op 2 grote kussenhoezen die klaar zijn.

Ik had dus zin in wat vlots om te maken. Leuk simpel en snel resultaat.
Het werd de flatfrontpants van Made.

Ik verzon er zelf zakken bij en paspel leek mij ook wel leuk. Een restje te kort voor de hele zak dus ik rommelde verder in mijn lintjes bak en vond het witte biaisbandje. Ook leuk! En dit is het resultaat!
 
 
Het bloemenribje lag al wel 2 jaar in mijn kast. Waarom?
Zou het niet tuttig zijn voor een overgooiertje dacht ik steeds?
Nee hij is echt super! Ik had nog een labeltje liggen met haar naam en deze stikte ik tussen de paspel en de broek. Heel tof!
 
 
Volledig UWYH, de stand komt op 27. 
 
Ik had de smaak te pakken. En het patroon van de col jurk van Heidi & Finn bleef ook maar door mijn hoofd malen. Een super easy patroon. Voor- en achterkant, 2 mouwen en een kol. Owja en een koordje voor wie wil. Ik gebruikte het hele drukke nicky velours stofje wat ik laatst kocht. Zo comfortabel zacht.
 
 
Ik koos het patroon voor 4 jaar maar vind hem wat kort en wijd.
Misschien zet ik er nog een stuk boordstof aan.
Nu is ze wel groot maar 4T valt dus erg klein.
 
 Volledig UWYH, de stand komt op 28.                             
 
En toen kwam nog deze romper waarvan het flapje van in het potje hing.....
Rigoreus knipte ik de 'flapjes' af terwijl 'zij' met grote ogen toe keek?
En naaide er binnen enkele minuten een gelijkgekleurd roze stuk boordstof aan!
 
 
 Volledig UWYH, de stand komt op 29.
 
En dan hadden we ook nog die geweldige swap met Talitha. Al voor de 3de keer swapte (!) ik met haar. Officieel benoemd tot swapmaatjes!
 
Ik maakte voor haar;
 
 
 
Een eerste hulp pleistertasje en voegde wat vrolijke pleisters toe.
 UWYH 30
 UWYH 31.
Een etui voor... Talitha gebruikt hem voor alle losse pasjes in haar tas!
 
 
 
UWYH 32
 
Een haaknaaldenrol in het stofje waar ik al 2 x eerder wat voor Talitha mee maakte! Elke uitbreiding van haakspullen helemaal in stijl. (De stof in nu bijna op hoor... ;-)
 
En onlangs kreeg Talitha het bericht dat haar nichtje op vakantie ernstig ziek is geworden. Echt vreselijk. Een meisje van 7 zo ziek dat ze artsen niet wisten wat het was. Ieders nachtmerrie.
Onlangs won ik bij Aankleedpopje stof en het patroon van dit uiltje. Ik maakte het voor Isabel. Maar besloot dat dit meisje echt een geluks uiltje verdiende. Mijn eigen prinses krijgt wel een nieuwe.
 
 
Ik hoop dat dit geluksuiltje veel geluk en liefde mag brengen aan dat zieke meisje.
 
Verder stopte ik nog wat Tamarinde snoepjes van de Toko in een zakje en pakte alles vrolijk in.
Zo ging het op de post.
 
 
En bij een swap krijg je natuurlijk wat terug. En wij berichten elkaar steeds hoe ver we zijn zodat we tegelijkertijd kunnen posten. Wat dat is echt zo ontzettend gaaf!
 
Let wederom op het ongeduldige handje op de foto! Het is dat jullie het niet kunnen horen, maar terwijl ik dit zo fotografeer hoor ik alleen maar; "mij?" "mij?" "mij?" "mij?"
 
 
Allemaal mooi ingepakte cadeautjes met labeltjes en kaartjes. Mooie etiketjes en een kaart met een auto. Allebei de kids een cadeautje, hoe geweldig is dat!
 
 
Een GE-WEL-DIG mooi poppendekentje van granny's!
De pop en de poppenmoeder zijn er beide zeer content mee. (De oma van de pop ook ;-)
 
 
Een prachtige tissuescover met bloemen!
 
 
O Talitha, hoe kom je aan die prachtige stempel|??
 
 
En voor mijn meisje maakte ze nog een gehaakt armbandje en voor
mijn zoon stuurde ze een gouden boekje van Kippetje Tok toe!
Echt super!
 
Talitha heel erg bedankt en we gaan eind december onze 4e swap dit jaar "de winterswap" versturen! 

17 opmerkingen:

  1. Wauw, wat heb je veel gemaakt seg ! De UWYH-teller staat zelfs nog eentje verder want je hebt twee nrs.28 ;-)
    Het bloemetjesbroekje is mijn favoriet : lief en stoer tegelijk !
    Liefs !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Goed gezien, meteen even de teller op 32 gezet, stoffenspektakel komt er weer aan he! :-)

      Verwijderen
  2. Ik zou bijna zeggen: amai amai amai, wat ben je goed bezig geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat maak je toch veel moois en wat mega lief van je dat je dat uiltje voor dat zieke meisje heb gemaakt

    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is heel leuk geswapt (grappig dat ongeduldig handje :-)). En jij hebt ook niet stilgezeten, allemaal mooie spulletjes, mijn stand UWYH is ondertussen 5 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh waar haal je tijd vandaan? Wat een leuke maaksels toch weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeeel mooi allemaal en jeetje wat heb jij hard gewerkt! 32 down, 18 to go en je mag weer stofjesshoppen, yay!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, wauw, lijkt me een klein fabriekske daar met heel wat leuk resultaat. Het broekje is mijn favoriet, de stof is super...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waw wat een bericht zeg, zoveel moois!!!
    geniet ervan!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi... het heel verhaal!
    Is het zieke meisje beter?
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker bezig! Ik had ook al zo een van-alles-en-nog-wat zo-veel-gedaan blogje vandaag... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb echt geen flauw idee wat UWYH betekend maar je bent goed bezig geweest! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tante Jannie, Use What You Have... dus gewoon gebruiken uit eigen voorraad, recyclen kortom 'niet kopen'. Als de teller op 50 staat mag ik weer stofje kopen, eerst opmaken wat ik ... en dat is veel! :-)

      Verwijderen
  12. Je hoeft van mij niet te wachten tot volgend jaar. Ik maak er wel tijd voor, of wil je dat zelf graag? Mail me: mimstasjes(at)live(punt)nl Kan zo snel jouw mailadres niet vinden... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mim, moet even een garderobe voor de dame maken voor deze winter. Maar daarna wil ik graag met je swappen. Ik mail je, tof!

      Verwijderen
  13. Zo wat een fijne kadotjes weer!!! En je schiet al aardig op met je projectjes, leuk. De schoenen zag ik niet meer maar ze zijn mijn meisje 2 cm te groot.... sorry!

    BeantwoordenVerwijderen