Volgers

maandag 1 oktober 2012

Dit weekend

 
 
Dit weekend maakte ik deze broek volgens het patroon van Made van de stof die ik eerder dit jaar bij http://fetedesgamins.blogspot.nl/ won. Nogmaals dank~!
 
Het is een stevige canvas die prima voor een broek gebruikt kan worden.
De uiltjesstof kocht ik ook dit jaar op het stoffenspektakel. Het paspel maakte ik zelf met satijnbiaisband en elastisch koord en een ritsvoetje.
 
De zakken verzon ik terplekke en schudde ik uit mijn hand. Ook de klepzakjes op de achterkant gaf ik een stukje paspel mee. Zeer retro dit setje. Had het zelf in de jaren 80 ook kunnen dragen.
 
Voor de oplettende kijker. Inderdaad de pijpen bestaan uit twee delen, had de richting van de stof niet goed bekeken en toen bleek dat ik niet uitkwam. Ik bedacht me niks en knipte een pijp af, zodat ook de andere pijp lang genoeg zou blijken. De zoom werkte ik af met de lock. Handig en snel.
 
De broek heeft ook knoopsgaten elastiek, voor die uitleg moet je bij Katja van Yane zijn!
Het shirt is van Terstal, goede kwaliteit, blijft mooi in de was en lekker elastisch. Beter dan H.ema shirtjes vind ik want de hals blijft hier perfect ook na wekelijks wassen!
 
 
UWYH 33
 
Ik bezocht dit weekend ook de stoffenwinkel. Ik wilde zo graag paspel maken. Uit eindelijk kocht ik 8 meter koord en 8 meter satijn  biais en ratelde ik maar door. Het ging best vlot.
Ik kreeg nog een tip van de dame in de stoffenzaak, gebruik geen gewoon satijn band maar neem altijd biais(satijn)band om paspel te maken. Met gewoon band gaat het trekken en elastisch koord is ook beter dan gewoon koord wat niet rekt. Blij met de tips ook.
 
 
Daarnaast maakte ik voor het bezoek op zondag een flinke pan erwtensoep. Er zat immers knolselderij en wortel in het groentepakket en dat was daarmee gelijk op!
Iedereen smulde er van! Het is een top recept, hiermee kan iedereen erwtensoep maken. En ik maak hem dan ook nog in de snelkookpan, dat gaat lekker vlot!
 
 
En bezoek betekent ook wat lekkers bij de koffie. Ik maakte een overheerlijke appeltaart niet uit een pakje, nee gewoon van bloem, eieren, suiker en.. klik hier (Dank je Marjolein voor het delen van dit geweldige recept.) Ik had zowaar deeg over, normaal heb ik altijd deeg te kort!
De kinderen konden nog voldoende koekjes maken van het restant en ze smaakte fantastisch. Lekker bros van smaak. Dit is dus tevens ons nieuwe koekjes recept!
 
 
 Vandaag de kast een uitgezocht. Want kleine meisjes worden groot.
De hartjespyjama van vorig jaar, zo mooi zo zacht en oooh zo te kort...
 
 
Agossie wat was ze hier nog klein..met van die korte haartjes..
 
Morgen maar eens alle zomen eraf knippen en er een boordstof aanzetten.
Kan hij nog een winter mee.
Er ligt ook nog een romper, die nu een hempje mag worden.
Even locken met boordstof en we kunnen er nog even van genieten.
Wordt vervolgd en weltrusten!

10 opmerkingen:

  1. Waaa... ze ziet er echt super uit!!! Schoon gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je veel gedaan! Heel leuk hoor, met die uiltjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die taart ziet er heerlijk uit, wat een mooie kleding heb je weer gemaakt zeg !
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het uiltjespak is echt super! Jammer dat die twee van mij daar te groot voor zijn.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw wat een mooi pak! En 8 meter paspel... Goed bezig geweest! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gaaf dat setje! Goeie tip van terstal truitjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh zoooveel lekkers!
    knap die broek met shirt!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je weer supergoed bezig geweest. Toffe dingen allemaal!
    En als je nog eens paspel wilt maken, meld je dan even bij mij. Ik heb nog kilometers koord en band liggen in allerlei kleuren.
    Hihi, gelijk weer een ideetje voor een give-away op een woensdag.
    Groetjes uit Växjö!
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen