Volgers

zondag 27 januari 2013

Heidi & Finn Hoodie

Het is stil hier.. over een paar weken word ik opgenomen in het ziekenhuis en gaan ze operatief de niersteen verwijderen. Ik blijf daarvoor een paar dagen in het ziekenhuis en er zal wat tijd nodig zijn om te herstellen. Op mijn 33e verjaardag wordt ik wakker in het ziekenhuis en is de operatie voorbij. Ik probeer het maar positief te zien, een steen kwijt en ontbijt op bed.
Als ik om mij heen kijk en mensen zie vechten tegen kanker denk ik, kom op Miep, het is maar een steen stel je niet aan. En dan valt het licht opeens van een hele andere kant op 'die' operatie van mij.
Hopelijk mag ik op mijn verjaardag weer naar huis om te herstellen. 

Maar toch kreeg ik het voor elkaar een leuke sweater van Heidi & Finn in elkaar te zetten. Bestemd voor jongens of voor meisjes!
 
Volledig gemaakt van de lappen die ik in de kast had liggen. 
(Eerlijk gezegd is het stof van deze jurk die ze bijna niet had gedragen maar te mooi was om weg te doen) De trui is volledig gevoerd met warme roze teddy stof, gebruikt voor haar wrapper in de maxicosi toen ze net geboren was. Maar omdat ze daar al jaren niet meer in past lag ook deze lap bijna ongebruikt weer terug in de kast. (Sorry, een foto hiervan kon ik niet vinden)

Maar wat een leuk patroon! En met een avondje in elkaar. Ik koos het patroon voor 3 jarigen, ons Belletje is redelijk groot voor haar 2,5 jaar. En hij past precies.
 
 
 
 
Nu was ze zo enthousiast over de trui, lekker warm met schaatsen enzo.
Wat schaatsen dezen we hier ook, voor het eerst op de dubbele ijzers!
 
 
Dat ik vanmiddag besloot dat er nog even één bij mocht komen.
  
En net legde ik de laatste hand er aan en morgen mag ze hem aan.
 
Gezien dit restanten stof zijn nicky velours van de kussen van de vouwwagen zal dat van de zomer wel een grappig gezicht op de camping. Ze zal verdwijnen in de bank van de vouwwagen! Helaas staat de wagen in de stalling en liggen de kussens te wachten tot ze weer op hun huidige plek mogen liggen. Zodra het zover is zal ik het niet laten om er een foto van te maken.
 
 
Als ik zo naar de foto kijk, denk ik, dat is een vlotte vrolijke trui geworden. Maar met UWYH, zie je er altijd wat aan. Zo is de voering niet geheel uit dezelfde stof, ik begon fanatiek met bruin met een rode stip en kwam er toen achter dat ik echt te weinig had voor de capuchon.
 
Maar wat geeft het, ik had nog rood met een roze stip en bedacht meteen dat ik zo geen boordstof hoefde te kopen maar het restant rood/roze tricot wel kon gebruiken.
Een heerlijk trui, net even iets ruimer geknipt dan de eerste en lekker vrolijk ook. Ik hoop dan ons Belletje er blij mee is morgenvroeg!
 
Stand UWYH komt hiermee op 40 stuks!
 

13 opmerkingen:

  1. owwwww wat zijn ze beide prachtig gemaakt ♥♥♥ mooie stofjes hergebruikt.

    succes met de geplande operatie...en tuurlijk zijn er ergere dingen zoals ij schrijft, maarre dit moet jij ondergaan en ik zeg altijd je moet toch ook onder narcose......
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig! Ik heb nog nooit een vest gemaakt maar ben nu overstag! Ik wens je veel succes met je operatie en herstel! Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da sweaterke ziet r heerlijk zacht & warm uit!
    & wat een knap prinsesje s je "Belletje"!!!
    alvast veel beterschap & nen dikke hip hip hoera ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat heb je er weer mooie kleding bij gemaakt! En ik als 'schaatsjuf' ben natuurlijk reuzebenieuwd hoe ze het schaatsen vond! :-)
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Riri, jaaa ze schaterde het natuurlijk uit van de pret! heerlijk vond ze het, ze hing een beetje tussen ons en liet zich voorttrekken maar dat hindert niet als je 2,5 bent! Met een blos op haar op wangen thuis aan de choco!

      Verwijderen
  5. Heel erg leuk geworden allebei! Jij kunt er wat van!
    Veel beterschap en alvast sterkte met de operatie! Niet leuk op je verjaardag....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He jakkes.... Tegen de tijd dat deze op je te kooppagina verschijnen past die dame van mij zeniet meer.... Ik wil dat ook kunnen.... Kun je me geen lesje geven ;-)
    Had je mailtje gezien trouwens hoor maar alles is wat maatjes te groot dus denk er nog even over. Zat wel uber schattig jurkje bij.... Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh ja, en heeeeel veel succes met de operatie natuurlijk!!! Liefs

      Verwijderen
    2. Tuurlijk kan ik je een lesje geven :-) Maar ik weet dat jij dit kan hoor! Dank voor je hart onder de riem! Liefs

      Verwijderen
  7. Mooie trui!

    leuke foto hierboven ben altijd blij een beetje te kunnen zien wie achter die blog zit;)

    Ik wens je een spoedig herstel!
    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat een gave trui! Ik zou die ook best wel in een maatje XL willen eigenlijk :)
    Succes straks in het ziekenhuis!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig bonte trui. Geweldig. Dat lijkt mij ook leuk om te maken dus op zoek naar een soort gelijk patroon.
    Sterkte met de operatie!
    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen