Volgers

dinsdag 19 februari 2013

Gewoon gevonden..

Soms verbaas je over wat mensen weg gooien..
 
Zo vond ik een paar dagen geleden een ikea Duktig kinderspeelkeukentje in de container bij ons in de straat. Het wasbakje was eruit en op de deurtjes zaten vol met foamstickers. De plaat aan de achterkant was doorgetrapt.
Ik wist van wie deze container was en belde direct aan en vroeg of ik de minikeuken weer uit de container mocht halen. Ja hoor, dat was geen probleem!
 
Thuis haalde ik de deurtjes los, boende flink in naadjes en kiertjes, verwijderde met een schuurspons de stickers en verwijderde de achterplaat. Het wasbakje zal ik maken met een kleine zilverkleurige beslagkom die ik in een triplex plaatje laat zakken die ik vervolgens weer aan de onderkant van het werkblad schroef. Maar ook al ik het nog niet zooo ver, er wordt al druk mee gespeeld.
 
 
Het tafeltje ernaast had een paar penstrepen op het blad staan. Ik had nog nieuw tafelzeil liggen en bedacht dat het wel leuk en handig zou zijn om dit vast te zetten met een nietmachine op de tafel.
Ik vind het erg vrolijk geworden.
 
 
En als ik dan de A.H. folder op sla en dit zie... pfff dan moet ik wel heel erg hard lachen.
Een kantonnen keuken zou bij ons nog geen 2 dagen staan. Die kraan zou er met 10 minuten al af liggen en dat ovendeurtje zou al meteen een flinke scheur hebben.
En dat kost dan ook nog 15 euro..
 
Maar goed niet iedereen had deze week het geluk een keuken in de container te vinden :-)
 
 
 
 

23 opmerkingen:

  1. Najaaaaa dat ze dat weggooien!! Wat een geluk dat je hem hebt gered!
    Het tafeltje is erg vrolijk geworden!

    Groejes Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat dacht ik dus ook, nog mijn ogen niet geloven!

      Verwijderen
  2. haha ja ik moest ook meteen aan dat ah keukentje denken toen ik je berichtje zag! Die idd zo kapot!
    Goeie vangst heb je gedaan, beetje schoonmaken en oplappen en weer prima voor uren speel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens boffen! beetje opknappen en dan jarenlang speel plezier! Wat mensen soms weggooien... Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, da's nog eens een goede vondst! Mooi keukenhoekje zo hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo grappig, ik had ook net een blogpost over fisher price garage die bij het groot huisvuil op straat lag.
    Zo zie je maar, ogen openhouden en niet teveel schrik van bacteriën, dat kan veel opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nah, dat gooi je toch niet weg, zonde. Je hebt groot gelijk. en dat tafeltje... Dat hebben wij hier precies hetzelfde opgelost. Ook nog super goed schoon te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wegwerpmaatschappij wordt weer bevestigd, maar goed dat er mensen zoals jij zijn die in dit soort spulletjes juist nog de mogelijkheden zien. Ziet er super uit!

    Groetjes,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat super!!! dat mensen zo iets weg gooien!!!! Zo iets zou ik toch gewoon naar de kringloop brengen als ik er echt geen plaats meer voor had ...
    hoe dan ook: ik wens je kids enorm veel speelplezier!!!!

    oh meid ... mag ik effe iets zeggen op je nieuwe lay-out ... ik vind de frambozen geweldig maar ik heb enorm veel moeite om de tekst te lezen :o/ weet niet of je daar iets aan kan/wil doen???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Saskia, dank voor deze feedback. Ik heb het nu aangepast en ik merk dat het veel rustiger is voor mijn en dus jullie ogen! Veel leesplezier gewenst op mijn Frambozenblogje. Misschien ga ik mijn blognaam ook nog eens veranderen!
      Groetjes Manon

      Verwijderen
  9. Wat goed van je dat je het keukentje hebt "gered"! Zonde wat mensen allemaal weggooien... Heb zelf ook eens een keukentje gemaakt van een oud kastje, helaas werd er op een gegeven moment niet meer mee gespeeld, dus die is uiteindelijk verkocht via Marktplaats. En wat een gezellig tafeltje!!

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mensen zijn raar tegenwoordig. De een gooit zomaar een Ikea keukentje weg en de ander koopt een keukentje van karton voor 15 euro. ????? Snap jij het nog? Ik niet hoor.
    Maar jij hebt het goed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. crisisssssssssssssssssssssssssss tis gewoon nieuw!!!!! dat heb je geweldig gedaan, daar staat wel voor een aantal eurie's......dan is dat ding van de ah een lachertje hihi

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat je dat zomaar weg gooit. Geef het dan aan de kringloop. Goed dat jij hem gered hebt uit de container. Ziet er gezellig uit, je kookhoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super. Daar wordt nog heel wat mee gepeeld! Ziet er erg vrolijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow dat is echt een goede vondst en het werk meer dan waard lijkt me, ziet er al goed uit hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jammer dat niet iedereen zo'n container in de buurt heeft ;-) zo'n plastiek keukentje staat hier bij ons in huis, en de deur valt er om de 5stappen af... dus ik wil er niet aan denken wat ze zouden doen met zo'n kartonnen geval...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat goed! Ik ben er inderdaad ook regelmatig verbaasd over wat andere mensen soms weg gooien. Aan de andere kant ben ik er ook wel weer blij mee dat ze dat doen omdat andere mensen die de schoonheid nog wel in de weggegooide spullen zien er profijt van hebben! :) Geweldig keukentje, helemaal niets mis mee zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tsja, zo is't maar net! Als je nog eens een keuken vind, van een metertje of 5,5 lang, 2.40 hoog... Haha! Vast niet... Enneh; spaar je de mini's dan ook? Ik doe dat voor m'n neefjes, maar heb natuurlijk weer dubbelen...
    Liefs Riri

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Riri... over twee weken gaat onze keuken er uit een maakt dan plaats voor een nieuwe... dus ja, ik heb wel een keuken over..

      Verwijderen