Volgers

zondag 3 februari 2013

Hip shirtje voor € 4,00 en gehaakt kussentje

In de uitverkoop kocht ik een mooie longsleeve van het Europe (te koop bij T.erStal).
Ik ben dol op deze kwaliteit. De shirts blijven enorm goed in de was en sluiten mooi aan en zijn niet te strak. Ook het hals blijft goed en lubbert niet. Echt 10x beter dan de H.ema t-shirts die vaak nog wat duurder zijn.
Deze keer werd het een blauw shirt en tornde ik de mouwen er uit. Knipte een mouwtje uit stippen stof, trok er een elastiekje door en naaide de mouwen er terug in. Een applicatie 'Janet' had ik nog liggen en streek ik erop. Voor de versiering nog een dubbele bloem erop en de dame had vandaag weer wat nieuws te dragen. Zo lief!

 
Restje stof dus UWYH komt op 41.
 
Enige tijd geleden ontving ik via een swap met Talitha van Lief&Mooi een mooi gehaakt dekentje voor in de poppenwagen! Prachtig maar vaak staat de poppenwagen maar daar en gebeurd er vrij weinig mee.
 
 
Ik besloot er een kussenhoes van de maken voor op het bed van de kleine Bel!
 
Omdat het sprei zo mooi afgewerkt is met schubranden leek het mij zonde als de vorm verdwijnt met het naaien een hoes. Ik naaide daarom eerst het sprei "op" de goede kant van de stof. Deze stikte ik door als patchwork. Vervolgens spelde ik alle overliggende randen van het haakwerk om zodat ik met het naaien van het sloop geen haakwerk zou meenemen.
 
 
De achterkant maakte ik uit twee delen die elkaar iets overlappen in de zoom, die wordt het heel waarmee het binnenkussen kan worden uitgenomen. Het hoes sluit heel makkelijk met kamsnaps.
 
 
UWYH komt op 42.
 
Fijne week allemaal!
 
 
 
 
 

17 opmerkingen:

  1. Hoi, wat ben je weer creatief bezig geweest zeg. Hoe fleurig allemaal. En dat tshirtje, wat leuk zeg.

    Je schreef op mijn blog op de 29e datn je me graag wilde mailen maar dat mijn mail het niet deed. Ik wilde jou hierop mailen maar ook jouw contactknop doet het niet dus dan maar even via deze weg.
    saskiavdschoor@xs4all.nl

    hoor graag van je.

    groeten saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik probeer net even mijn mail maar nu doet ie het wel. Als je op mijn foto klikt verschijnt mijn mailadres. Heb jij het ook zo gedaan. Laat je me weten als het niet lukt. Alvast bedankt.

      Groetjes Saskia

      Verwijderen
  2. Leuk shirt heb je gemaakt. Ga ook eens proberen met die mouwtjes zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk shirt heb je gemaakt. Ga ook eens proberen met die mouwtjes zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk shirt heb je gemaakt. Ga ook eens proberen met die mouwtjes zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk shirt heb je gemaakt. Ga ook eens proberen met die mouwtjes zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig shirt en ook de sprei heb je mooi weten te bewerken als pracht kussen

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat slim, leuk kussen zo, de achterkant mag er ook zeker zijn!
    Schattig dat shirt!
    Hoe is het met jou?
    Liefs Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk, die pofmouwtjes in dat shirt, heel lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk idee van dat shirtje! Ga ik ook proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat t-shirtje zou mijn dochter ook meteen aan willen, ik heb net dezelfde applicatie op een rood t-shirtje aangebracht!groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ow, wat jammer dat mijn dochter te oud is voor dit soort lieve shirtjes! Knap dat je dat zo mooi kunt maken!
    Hee, wat lees ik nou? Ga je een operatie tegemoet? Nou meid, hoop dat het niet iets ergs is en dat je er beter van wordt! Sterkte met de aanloop er naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen