Volgers

zondag 17 februari 2013

Mijn allerliefste FM Xenia, de zoveelste

Dit weekend rolde er opnieuw een Farbenmix Xenia van de machine.
Ik heb ze inmiddels in elke maat al gemaakt.
En ook dit exemplaat in maat 110/116 volledig gemaakt van de stofjes/restjes die ik nog had. Soms een beetje passen en meten maar het is weer gelukt!

(Teller UWYH komt hiermee op 39 stuks!)
 
 
 
In 2010 maakte ik heb in het allerkleinste maatje, met een luierbroekje, zo lief!
 
 
Gevolgd door nog een zomergeel exemplaar
 
Het jaar erop kwam er een retrobloemen.
 
 
En ook nog een groene versie.
 
 
In 2012 werd het en een kabouterjurk.
 
En er werd gecombineerd met de FM Elodie tot een Xenodie.
 
 
En nu dus nr 7 en er bestaat geen twijfel dat er nog één bijkomt.
Misschien wel van tricot, in de luie versie zonder rits. Jihaa, ik heb er zin in!
 
Ik wil jullie nog even laten zien wat ik vorige week van Talitha ontving van Lief&Mooi .
Zomaar uit het niets zo'n leuke gevulde envelop op de mat!
Dat doet iedereen toch goed.
 
 
Zo ontzettend lief! Dank je wel Talitha, je blognaam klopt precies!
 
 
Tot slot wil ik graag mijn lieve vriendin onder de aandacht brengen. Ze is deze week begonnen met haar blog 'Op zoek naar mijzelf'. Klik hier maar eens om er een bezoekje te brengen.
Wat een blog zonder lezers is helemaal niet leuk en met de eerste lezers of volgers kun je al zo blij zijn. Weten dat je voor iemand schrijft.
In haar blog is ze op zoek naar haar zelf. Ze schrijft / gaat schrijven over de wegen die ze bewandelt en de opstakels die ze tegen komt. Zelf schrijft ze hier over;
 
Kernwoorden die bij mij passen: reislustig, nieuwsgierig naar alles wat is, persoonlijke ontwikkeling, tuinierster, wandelaarster, geniet van een mooie film.. En natuurlijk veel meer. Ben deze blog begonnen omdat ik het leuk vind om dingen te delen en erg geïnteresseerd ben in allerlei zaken rondom wie je als mens nou eigenlijk bent. Hoe je (kunt) groeien door alles wat je tegenkomt in je leven. En hoe doe je dat dan???
 
Haar eerste bericht gaat over de verschillende 'ikken'' in ieder persoon!
Veel leesplezier gewenst!
 
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. Superleuk de jurkjes!! Zo jammer dat ik niet kan naaien... En wat een lief pakketje heb je ontvangen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. owwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww so sweet van talitha zeg...wat een enorme mooie spullen

    en leuk zo door de jaren heen ....allemaal even mooi

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, wat ziet je blog er nu fruitig uit!
    En wat grappig, zo'n collectie Xenia's op een rijtje.
    Heeft je dochter dat kabouterexemplaar eigenlijk vaak aangehad? Want die vond je man toch niet zo leuk? Of ben ik nou in de war?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ria, wat goed onthouden van je! Ze heeft hem gewoon gedragen hoor, en aankomende lente draagt ze hem als tuniek op een witte capri broek. Hij is toch wel heel lief vind ik zelf.

      Heb jij al het blog van op zoek naar mijzelf gekeken? Ik denk dat jullie het heel goed kunnen vinden met elkaar. Jullie komen qua leeftijd en levensfase en wat daar achter ligt wel overeen denk ik.

      Verwijderen
  4. Erg leuk om je dochter ouder te zien worden. Favoriet van mij zijn de gele en de draai-jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft een leuk modelletje hè, ik heb 'm ook al vaak gemaakt en ik dénk dat ik er deze zomer weer een ga maken van 'oude' tricot shirts. Ik moet 'm wel aan alle kanten aanpassen want dochterlief is al bijna 13 en de grootste maat 146/152 gaat niet meer zo lekker passen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doe je er dan nog een rits in bij tricot? Of is het niet nodig. Blijft een leuk patroon, ideaal om restjes te verwerken.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige jurkjes. Echt zo snoezig! En het pakketje van Talitha is ook echt heel mooi en lief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja hoor, het blijft een leuk patroontje :)
    (en een schattig meisje natuurlijk!)

    BeantwoordenVerwijderen