Volgers

vrijdag 19 april 2013

Een haakwerkje... wie ik???

Haken, niet aan mijn besteed, snap er geen snars van.
Maar als ik al die mooie dingen voorbij zie komen, dan bekruipt het mij, ik wil ook.
Heerlijk ontspannen, mijn gedachten overal en ver, rustig hakend op de bank met een kopje thee.

Het begon met het kroontje waar het patroon op pinterest voorbij zag komen.
En ik haalde een bol oranje haak katoen. Stuntel de stuntel maar toch geef niet op. Het resultaat een paar net wel net niet kroontje waarmee er één de stempel redelijk kreeg met een brochespeldje op de achterkant voor oma. Samen met het onderzettertje voor haar oranjebittertje op Koninginnedag!

Bij Mama Maai zag ik vervolgens een hele leuke onderzetter een beetje in de Oililly stijl, moet te doen zijn dacht ik. En ik snelde mij weer naar de wolwinkel.
 (Mocht je een keer in Apeldoon zijn, breng ze een bezoekje, want al ziet de buitenkant er niet zo fraai meer uit, de binnenkant van deze winkel doet mijn hart sneller kloppen! Ze hebben er werkelijk ALLES! En niet alleen wol, maar ook lintjes, ritsen, borduurgaren, alle soorten wol maar ook fimo klei, ministeck, stiften, crapbookspul, verven op nummer, scoobydoo touwtjes, haakspullen, zpagetti, 1000 verschillende biaisbandjes, elastiek enz enz enz. Kan er wel uren dwalen, maar dan zonder kinderen graag!

Tja, ze zijn niet perfect maar voor een haakleek zoals ik...en voor een eerste keer, best geslaagd en bovendien heerlijk ontspannend. Ik ga er nog maar even mee door!
Fijn weekend allemaal!

16 opmerkingen:

  1. Goed zeg en nu lekker doorgaan en voor je het weet haak je de prachtigste creaties want haken is verslavend maar ook zo ontspannend!!! En je oma boft maar met jou!Fijn weekend, groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw voor een eerste werk ziet het er super uit. Ga lekker door zou ik zeggen komt helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja ik vergeet één ding erbij te zetten.Pas op voor het haakvirus als je eenmaal besmet bent ben je te laat daar is geen medicijn voor.

      Verwijderen
  3. Kijk nou! Goed gedaan hoor! :-)

    Mijn beste vriendin is ook geen groot haakster en zij heeft haar klas aan het haken van die kroontjes gezet (nadat ik het kroontje met haar had doorgenomen en voorgedaan). Ze vonden het hartstikke leuk!

    Ik vind het zo grappig dat je niks van haken snapt, dat heb ik nou met breien! Ik kan wel zo'n beetje breien, maar ik *snap* het niet echt - zoals de Amerikanen zeggen 'I don't really GET it'. Terwijl haken me kristalhelder is :-)

    Zo heeft ieder zijn talent! Heerlijk toch?

    groetjes,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er goed uit! Ik heb deze week ook voor het eerst gehaakt.
    Ahum, ging best goed. Ik zal er morgen eens over bloggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er heel goed uit, dat beloofd nog wat voor de toekomst, vooral doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hoef je niks meer te vertellen zie ik ;-) goed gedaan! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. nou ik vind het anders kei goed geslaagd...topper
    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou zeker niet slecht hoor! En was het ook zo ontspannen als het de bedoeling was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er toch prima uit! Er ging zojuist een envelop op de bus. Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Manon

    Hartstikke goed toch!? Ik zie het wel een nieuwe hobby (verslaving) is geboren, heel veel plezier ermee, het belooft wat:)
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat knap gedaan zeg, ziet er mooi uit. Je mag trots op jezelf zijn!

    Groetjes, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, ik vind het super!!! Alsof je al tijden haakt! Het oefenen ligt bij mij een beetje stil, moet dat ook weer gaan oppakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi gedaan... denk misschien ook eens gaan te haken!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig! Welkom bij de haakclub en veel haakplezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, dat heb je snel onder de knie.
    Kijk voor leuke patroontjes eens op het blog van Lindevrouwsweb.
    Veel haakplezier!