Volgers

dinsdag 18 juni 2013

Vlierbloesem

Hallo allemaal,
 
Het zit nog niet mee hier maar laat ik jullie daar maar niet mee belasten, een feit is wel dat 2013 voor mij een jaar van veranderingen is want hij gaat helemaal op zijn kop..
 
Maar om lekker positief te blijven, de tijd van de vlierbloemen siroop is er weer. Vorig jaar heb ik dit heerlijke 'gratis' drankje ook gemaakt. Het enige wat je nodig hebt ik wat kristalsuiker, citroenen, water, vlierbloemenschermen (echt ze hangen overal) en flink wat geduld.
Het recept vindt je hier!
 
Veel succes en laat vooral horen hoe je het vindt smaken!
 
 
 

9 opmerkingen:

  1. wat spannend, ik heb het nog nooit aangedurfd om zomaar iets buiten te gaan plukken om iets van te maken. :) Heb vorig jaar ernstig staan staren naar de mooie dikke rozenbottels verderop - misschien ga ik er dit jaar voor: jam maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Hoi Veerle, de bloesem van de vlierbloesem groeit als een trosje bloemen aan elkaar. Zo'n takje met daaraan een aantal bloemetjes noemen ze een vlierbloesemscherm. Dus een takje bloesem maar dan een andere benaming.. :-)

      Verwijderen
  3. O joh, nog steeds een lastig parket? Zal duimen dat 't snel beter gaat... Maar die vlierbloesemsiroop maakt de dag wel een beetje aangenamer, hé? Zo lekker!
    Groetjes Riri

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij gebruikten het recept van Mme ZsaZsa (http://madamezsazsa.blogspot.be/2011/05/vlierbloesemsiroop-en-al.html) en echt superlekker. We hebben echter nog vlierbloesems genoeg in de tuin, dus misschien gaan we jouw gebruikte recept eens proberen. We zullen moeten snel zijn voor het gedaan is met de bloesems en de besjes erin komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je dat zelf maakt,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey mamanon! Je contactbutton lijkt niet te werken dus ik probeer het effe langs hier. Ik zie dat jij een Janome 2030DC hebt, ik zou me die ook willen aanschaffen. Wat zijn jouw ervaringen? Is't een goeie machine? Kan ze ook wat dikkere stoffen aan?
    Stuur je me eens een mailtje op mamamodus@gmail.com?
    Thx!!!

    BeantwoordenVerwijderen